MSP svým zákazníkům nejčastěji poskytují monitoring IT infrastruktury a zálohování
Největší skupina poskytovatelů řízených služeb (MSP) v České republice a na Slovensku spravuje v průměru od 1 do 5 zákazníků, další velkou skupinou jsou MSP s více než 20 zákazníky. Koncoví zákazníci primárně poptávají služby v oblasti monitoringu infrastruktury, dále pak zálohování & disaster recovery, a záplatování. Zatím poněkud v pozadí, i když na vzestupu, jsou služby IT bezpečnosti a centrální správa cloudových služeb.
Nejzajímavější zjištění z průzkumu:
- 30 % IT poskytovatelů plně spravuje IT 1 – 5 zákazníkům, 19 % pak 6 – 10 zákazníkům, 17 % potom 11 – 20, a 25 % více než 20 zákazníkům. Devět procent MSP plně nespravuje IT u žádného zákazníka.
- Cloudové služby zákazníků spravuje 37 % IT poskytovatelů 1 – 5 zákazníkům, 18 % pak 6 – 10 zákazníkům, 9 % potom 11 – 20, a 9 % více než 20 zákazníkům. Cloudové služby nespravuje vůbec 27 % respondentů.
- 76 % MSP využívá pro centrální správu, popř. automatizaci nástroje monitoringu, 43 % nástroje ochrany dat, 38 % nástroje patch managementu, 36 % centrální řízení bezpečnosti a 24 % centrální správu cloudových služeb.
„Zabezpečení IT je jednou z klíčových oblastí při poskytování služeb, ať už z hlediska zákazníka a bezpečnosti jeho dat nebo z hlediska poskytovatele a potenciálního množství práce navíc, kterou mu prolomení bezpečnosti může přinést. Proto je důležité mít centrálně řešenou i správu a feedback z řešení ochrany koncových strojů, ať už se jedná o jednoduchý antivirus nebo EDR/XDR,“ řekl Ondřej Šabata, sales engineer pro řešení N-able v Zebra systems.