Microsoft převezme Activision Blizzard v historicky největší akvizici herního průmyslu

20. 1. 2022. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Microsoft)
V úterý 18. ledna 2022 Microsoft oznámil, že kupuje společnost Activision Blizzard, přičemž tato transakce v hodnotě téměř 70 miliard dolarů upevní pozici Microsoftu jako herní velmoci a přidá k rostoucí značce Xbox množství studií, her a franšíz. Společnost Activision Blizzard je jednou z největších a nejvlivnějších herních společností, která působí na globálním trhu.

Akvizice Activision Blizzard společností Microsoft bude mít nejen pro obě společnosti, ale prakticky pro celý herní průmysl velké důsledky. V akvizici přitom nejde jen o herní průmysl, kde chce Microsoft dominovat. Akvizice může společnosti významně pomoci v naplnění konceptu „metaverza“.

Koncept metaverza se v posledních měsících stále více prosazuje jako evoluce způsobu, jakým lidé pracují, a má v úmyslu různými způsoby spojit fyzický svět s digitálním. Společnost Microsoft má vlastní vizi a podle generálního ředitele Microsoftu Satya Nadelly je „hraní her v současnosti nejdynamičtější a nejzajímavější kategorií zábavy na všech platformách a bude hrát klíčovou roli v rozvoji platforem metaverza“. Nadella v konferenčním hovoru k akvizici dodal, že navzdory růstu herního průmyslu „dnes stále existuje příliš mnoho třecích ploch mezi obsahem, spotřebou a obchodem“. Akvizice pomůže podle generálního ředitele toto tření zmírnit. Nadella i Phil Spencer, CEO Microsoft Gaming, se zamýšleli nad možnostmi metaverza, přičemž Spencer poukázal na to, že mobilní zařízení budou hrát velkou roli v tom, jak si Microsoft metaverzum představuje, a že společnost v oblasti mobilních zařízení neměla velké zastoupení. S příchodem studia King společnosti Activision Blizzard se to zřejmě rapidně změní.

„Díky této transakci, která trochu rozšiřuje náš obzor, bude náš přístup ke spotřebitelskému metaverzu ještě silnější,“ řekl Spencer. „To proto, že naše vize metaverza je založena na vzájemně se prolínajících globálních komunitách zakořeněných v silných franšízách. Velkou roli v tom hrají mobilní zařízení, která jsou největší herní kategorií, a je to oblast, v níž jsme dosud nebyli významněji zastoupeni.“

„Významně investujeme do prvotřídního obsahu, komunity a cloudu, abychom zahájili novou éru her, která staví hráče a tvůrce na první místo a činí hry bezpečnými, inkluzivními a přístupnými pro všechny,“ uvedl Nadella k oznámení. Mnoho společností se ohání výhodami metaverza a tím, co by mohlo znamenat, ale ne všichni dělají v naplnění své vize tak významné kroky jako Microsoft.

Transakce má hodnotu 68,7 miliardy dolarů, tedy 95 dolarů na akcii, a přichází uprostřed bouřlivého období pro společnost Activision Blizzard, která je pod drobnohledem kvůli toxickým podmínkám na pracovišti. Activision Blizzard má téměř 10 000 zaměstnanců.

Štítky: 

Podobné články

Xerox se stane novým majitelem Lexmarku

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Xerox)
Očekává se, že transakce mezi tradičními tiskárenskými společnostmi bude uzavřena ve druhé polovině roku 2025. Cena obchodu se pohybuje okolo 1,5 miliardy USD Čtěte více

Investiční skupina Thein získává společnost CubeTeam specializující se na zakázkový vývoj aplikací

8. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Thein Digital)
Digitální část české investiční skupiny Thein získala společnost CubeTeam, která se specializuje na zakázkový vývoj aplikací. Akvizice posílí tým vývojářů a podpoří strategii skupiny v oblasti digitálních technologií. Zakladatelé firmy CubeTeam se také stávají součástí skupiny Thein a budou posilovat stávající a rozvíjet nové obchodní příležitosti. Čtěte více

N-able získává Adlumin s cloudovými technologiemi SIEM, XDR a MDR

10. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: zebra)
Společnost N-able získala formou akvizice Adlumin, poskytovatele platformy pro bezpečnostní operace na enterprise úrovni pro organizace všech velikostí. Akvizice navazuje na stávající partnerství společností Adlumin a N-able, které bylo zaměřeno na rozšířené možnosti detekce a reakce (XDR) a řízené služby detekce a reakce (MDR). Čtěte více

Seyfor přidává do svého portfolia slovenskou společnost NCC

5. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Společnost Seyfor, jeden z největších evropských dodavatelů ICT řešení, oznámila akvizici 100% podílu ve firmě NCC, která je jedničkou na slovenském trhu softwarových řešení pro leasingové společnosti. Akvizice posiluje pozici Seyforu na středoevropském trhu a otevírá nové příležitosti k rozvoji digitální platformy v segmentu leasingu a úvěrů. Čtěte více