Malé a střední firmy jsou v používání umělé inteligence jistější než velké společnosti

19. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Nedávný průzkum společnosti Salesforce mezi 600 IT profesionály ukázal, že malé a střední podniky (SMB) mají větší důvěru v umělou inteligenci a její přínosy než jejich korporátní protějšky. Dokonce natolik, že se naprostá většina (95 %) IT profesionálů pracujících v malých a středních podnicích cítí naprosto jistě při využívání generativní AI a vidí v této technologii větší příležitost pro růst příjmů.

Proč je to důležité: Vzestup nových generativních technologií umělé inteligence demokratizuje inovace a umožňuje malým a středním podnikům konkurovat za rovnějších podmínek. Průzkum ukazuje, že díky využívání AI získávají malé a střední podniky hlubší obchodní zkušenosti, zvyšují příjmy a zlepšují zkušenosti zákazníků.

Z průzkumu společnosti Salesforce vyplynulo, že:

1. Malé a střední podniky si jsou jistější svými dovednostmi v oblasti umělé inteligence než jejich protějšky z řad korporátů

2. Malé a střední podniky podporují růst pomocí umělé inteligence, zatímco velké firmy se zaměřují na provozní efektivitu

Tři hlavní výhody umělé inteligence pro malé a střední podniky:

  1. Zlepšení obchodních zkušeností
  2. Zvýšení příjmů
  3. Zlepšená zákaznická zkušenost

Tři hlavní přínosy umělé inteligence pro velké firmy:

  1. Automatizace rutinních úkolů
  2. Zvýšení efektivity
  3. Zlepšená zákaznická zkušenost

Perspektiva podle společnosti Salesforce: „Umělá inteligence skutečně vyrovnává podmínky pro malé a střední podniky. Díky generativní AI, která přebírá velkou část jejich opakujících se a někdy i podřadných úkolů v plně propojené sadě produktů, mají týmy SMB najednou více času na strategičtější a hodnotnější práci, jako je navazování kontaktů s potenciálními zákazníky a partnery. Díky tomu mohou být stejně rychlí - nebo ještě rychlejší než větší společnosti - a zároveň výrazně zlepšit zákaznickou zkušenost,“ uvedl Kristopher Billmaier, GM Starter  Suite.

Metodika

Společnost Salesforce provedla ve spolupráci s firmou Vanson Bourne dvojitě anonymní průzkum mezi 600 IT profesionály (200 vedoucích IT pracovníků a 400 individuálních IT pracovníků) v Austrálii, Francii, Německu, Velké Británii a Spojených státech. Průzkum byl proveden v období od prosince 2023 do ledna 2024.

Štítky: 

Podobné články

V příštím roce bude AI nativně podporovat 43 % počítačů

14. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Společnost Gartner předpovídá, že počítače s nativní podporou AI se budou v roce 2025 na celkových prodejích podílet ze 43 % (oproti letošním 17 %). Pro velké firmy se notebooky s Al stanou jedinou volbou do roku 2026. Čtěte více
Jan Bureš, country leader CZ/SK ve Fujitsu

Jan Bureš (Fujitsu): Na éru AI jsme dobře připraveni

5. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Janem Burešem, country leaderem CZ/SK ve Fujitsu, jsme hovořili o nabídce společnosti pro oblast umělé inteligence. Na následujících řádcích se tak můžete seznámit s produkty a službami Fujitsu pro tento segment, ale i s přístupem společnosti k bezpečnosti dat nebo kooperací s dalšími dodavateli, a hlavně s partnery. Čtěte více

Ve druhém čtvrtletí bylo na AI připraveno 14 % prodaných PC

27. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canalys)
Podle nejnovějších údajů společnosti Canalys bylo ve 2. čtvrtletí 2024 dodáno 8,8 milionu počítačů s umělou inteligencí. Tato zařízení jsou definována jako stolní počítače nebo notebooky, které obsahují čipovou sadu nebo dedikovaná jádra pro specializované pracovní úlohy AI (například NPU). Čtěte více
Martin Moravec, One Lenovo channel sales leader ve společnosti Lenovo

Lenovo AI: Komplexní strategie a dlouhodobý závazek

7. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Lenovo dnes využívá umělou inteligenci napříč celým svým portfoliem. Integruje ji jak do koncových zařízení, jako jsou počítače nebo chytré telefony, tak i do široké škály infrastrukturních produktů. O současnosti a budoucnosti AI v pojetí společnosti Lenovo jsme mluvili s Martinem Moravcem, který v této společnosti působí jako One Lenovo channel sales leader. Čtěte více