Mailkit: Dvě třetiny příjemců otevírají e-maily na osobních počítačích, třetina na mobilech
Podle dat společnosti Mailkit má na úspěšnost e-mailingové kampaně vliv nejen roční období, ale také den v týdnu i to, v kterou denní hodinu bylo sdělení odesláno. Míra otevření e-mailů zůstává během roku relativně stabilní. Její postupný nárůst je pozorovatelný v průběhu podzimních měsíců. Největší proklikovosti dosahují kampaně v listopadu, nejmenší naopak v prosinci.
I den v týdnu hraje zásadní roli. Nejvíce lidí si e-mailové kampaně otevírá během soboty. A to jak během běžného roku, tak i v průběhu letních měsíců. Častěji otevírány bývají také zprávy rozeslané během srpnových úterků. Největší míry proklikovosti dosahují e-maily odeslané během sobot.
Podstatný vliv na úspěšnost e-mailingové kampaně má také denní doba. Vyšší pravděpodobnost otevření mají zprávy odeslané v brzkých ranních hodinách. E-mailům se poté lidé věnují také okolo 21:00 večer.
Během posledních tří let došlo také k proměně zařízení, na kterých si lidé své e-maily otevírají. Zvýšil se podíl těch, kteří si zprávy otevřou na chytrých telefonech. Na mobilních zařízeních si e-mailingy otevírá 30 % z nich. Podíl těch, kteří si e-mail otevřou na osobním počítači naopak ve sledovaném období klesl. Nyní je na stolních počítačích otevřeno 65 % zpráv. Během letních dovolených je patrný pokles užívání počítačů, zatímco na mobilních telefonech a tabletech jsou e-maily otevírány i v průběhu prázdnin.
Během let 2010–2015 patřily k nejvyužívanějším prohlížečům Internet Explorer, Firefox a Chrome. V období 2018–2020 došlo k posílení pozice mobilních prohlížečů (zejména Chrome Mobile a Safari Mobile).