Má kvalita internetového připojení vliv na náš stres?
Účastníci studie absolvovali třináct konkrétních úkolů během desetiminutového užívání smartphonu, kdy byla degradace kvality poskytované služby simulována. Úkoly zahrnovaly jednotlivé aktivity, jako prohlížení webových stránek, streamování videí, či nahrávání fotografií a selfies. Kromě EEG zařízení bylo ke sledování pozornosti a srdeční frekvence odběratelů použito i vybavení na sledování pohybu očí a měření pulsu.
Guido Weißbrich, ředitel výkonu sítě v německém Vodafone, ke studii řekl: „Studie dokazuje, jak rychle se uživatelé chytrých telefonů stali nespokojenými, když širokopásmová síť nefungovala v celé své kráse. Pouhá sekunda zpoždění při stahování či nahrávání obsahu má výrazně negativní dopad na uživatelskou zkušenost, takže musíme učinit vše, aby se při sledování videí zabránilo zdlouhavému ukládání nebo zmrazení obsahu."
Vzhledem k tomu, jak byla ovlivněna loajalita předplatitelů a vnímání značky, byla studie doplněna o dotazník, který účastníci vyplnili před a po plnění jednotlivých úkolů.
Bradley Mead, vedoucí řízených služeb, síťového designu a optimalizací v obchodní jednotce síťových služeb v Ericssonu, uvedl: „Pro operátory je nezbytné rozumět tomu, co si lidé skutečně myslí o službě, kterou poskytují a jak to doopravdy ovlivňuje jejich každodenní život. Nyní máme cenná data, která lze použít při optimalizaci a tvorbě sítí během použití známých aplikací ke zvýšení zážitku."
Podrobnější informace získáte zde.