LG hlásí rekordní tržby
Společnost LG Electronics celosvětově dosáhla ve druhém čvrtletí rekordních tržeb. Obrat činil 11,229 miliard dolarů, což znamená meziroční nárůst o 13,8 procent. Úspěšným výsledkům firma vděčí především mobilním telefonům a televizorům s plochou obrazovkou.
Ve druhém čtvrtletí roku 2009 společnost LG zaznamenala rekordní tržby a provozní zisky. Globální tržby (včetně zámořských dceřiných společností LG) ve srovnání s předchozím rokem prudce stouply o 13,8 procent na 11,229 miliard USD. Provozní zisk se zvýšil na 878 milionů USD, což znamená marži 7,8 procent, o 1,1 procento vyšší než v předchozím roce. Mateřská společnost zaznamenala tržbu 6,566 miliard USD a provozní zisk 553 milionů USD.
Divize domácí zábavy (Home Entertainment Company) vykázala nárůst tržeb o 19,3 procent a ziskem 174 milionů USD, což odpovídá marži 5,0 procent, o 4,7 procent vyšší než v předchozím roce. Je to výsledek vysokého odbytu televizorů s plochou obrazovkou, zejména LCD modelů. Objem přepravy vzrostl oproti minulému roku o 45 procent na 4,28 milionů přístrojů. Společnost očekává, že objem přepravy jejích televizorů s plochou obrazovkou bude vzhledem k poptávce po špičkových modelech ve třetím čtvrtletí ještě vyšší.
Divize mobilních komunikací (The Mobile Communications Company) vykázala
tržbu 3,981 miliard USD, o 25,8 procent vyšší než v předchozím roce,
a provozní zisk ve výši 422 milionů USD, což odpovídá marži
10,6 procent. V oblasti mobilních telefonů byla zaznamenána tržba
3,778 miliard USD, o 29,9 procent vyšší ve srovnání
s předcházejícím rokem, a provozní zisk dosáhl výše 417 milionů USD,
marže 11,0 procent.
Objem prodeje handsetů zaznamenal oproti předchozímu roku nárůst
o 7,8 procent a oproti předchozímu čtvrtletí o 32 procent na
29,82 milionů přístrojů díky vysoké poptávce po modelech střední
třídy, jako je telefon Cookie s plně dotykovým displejem, telefon LG-KS360
s klávesnicí QWERTY, multimediální model Arena s novým uživatelským
rozhraním S-Class, model enV3 s klávesnicí QWERTY pro psaní zpráv a model
enV Touch s klávesnicí QWERTY a s dotykovou obrazovkou.
Za zlepšenou ziskovostí stojí smíšený sortiment produktů zaměřený na nově zaváděné modely a spolehlivý růst vycházející ze stávajících přístrojů střední až vyšší třídy. Při očekávaném pokračování globální ekonomické krize LG předpokládá ve třetím čtvrtletí meziroční pokles globálního trhu o více než 6 procent na přibližně 280 milionů přístrojů; ve vztahu k samotné společnosti LG se však očekává stabilní růst související se zavedením luxusních přístrojů, jakým je například čtvrtý model série LG Black Label, smartphone GM730 a jedinečný telefon GD900 Crystal s průhlednou klávesnicí.
Divize domácích spotřebičů (The Home Appliance Company) vykázala oproti
předchozímu roku nárůst o 9,8 procent na 1,812 miliard USD. Vliv vývoje
směnného kurzu měl za následek z pohledu USD pokles tržeb o 14 procent,
avšak z pohledu KRW (korejský won) nárůst o 10 procent. Pokračující
problémy na trhu s bydlením zpomalily ozdravovací proces v odvětví
domácích spotřebičů, ale konkurenceschopnost výrobků společnosti vedla
k dosažení provozní marže 7,7 procent, o 2,9, procent vyšší než
v předchozím roce, což znamená zisk 140 milionů USD.
S výhledem na třetí čtvrtletí se očekává meziroční pokles poptávky
trhu způsobený přetrvávající ekonomickou recesí, tento pokles by se však
měl zpomalovat.
Divize klimatizací (The Air Conditioning Company) vykázala meziroční zvýšení tržby o 1,8 procent na 1,332 miliard USD, přičemž na základě USD došlo k poklesu, zatímco na základě KRW k nárůstu. Provozní marže vedla k zisku 136 milionů USD vzhledem k nárůstu poptávky po prémiových modelech. Navzdory současné ekonomické recesi společnost předpovídá pro třetí čtvrtletí zvětšování tržního podílu v Koreji, Evropě, Austrálii a na dalších trzích jižní polokoule, a to prostřednictvím většího počtu energeticky účinných komerčních klimatizačních jednotek a modelů s invertorovou technologií pro rezidenční prostory.
Divize průmyslových dodávek (The Business Solutions Company) vykázala meziroční pokles tržeb o 8,7 procent na 787 miliard USD s provozním ziskem 11 milionů USD. Společnost nejvíce pocítila dopad ekonomické recese, která způsobila pokles poptávky po monitorech, vybavení do automobilů a bezpečnostních zařízeních. S nástupem hlavní sezóny IT produktů se společnost bude zaměřovat a zvýšení odbytu svých monitorů a vzhledem k zotavujícímu se automobilovému průmyslu očekává rovněž lepší odbyt na tomto poli.
Finanční výkaz a neprovozní položky mateřské společnosti LG zaznamenaly zisk z běžné činnosti ve výši 1,091 milionů USD a nárůst čistého zisku o 62 procent na 888 milionů USD, při provozní marži 13,5 procent, o 3,7 procent vyšší než v předcházejícím roce. Kurzovní výnosy ve výši 222 milionů USD a ekvitní výnosy 357 milionů USD zámořských dceřiných a přidružených společností pomohly zvednout čistý zisk. Divize LG Display, v níž LG Electronics vlastní 37,9procentní podíl, zaúčtovala ekvitní výnos 87 milionů USD.
Očekávání a vývoj obchodu ve 3. čtvrtletí 2009
S rostoucí poptávkou po LCD televizorech a mobilních telefonech očekává
LG Electronics meziroční nárůst tržeb o více než 10 procent při
srovnatelné úrovni ziskovosti vzhledem k předcházejícímu roku.