Lenovo AI: Komplexní strategie a dlouhodobý závazek

7. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Lenovo dnes využívá umělou inteligenci napříč celým svým portfoliem. Integruje ji jak do koncových zařízení, jako jsou počítače nebo chytré telefony, tak i do široké škály infrastrukturních produktů. O současnosti a budoucnosti AI v pojetí společnosti Lenovo jsme mluvili s Martinem Moravcem, který v této společnosti působí jako One Lenovo channel sales leader.
Martin Moravec, One Lenovo channel sales leader ve společnosti Lenovo

Kde všude se můžeme setkat s umělou inteligencí v produktech a řešeních společnosti Lenovo?

S umělou inteligencí se již setkáme prakticky všude. V koncových zařízeních má AI prediktivní funkci, dokáže odhalovat chyby jednotlivých komponent a minimalizovat výpadky systému. Pomáhá zde také s údržbou a optimalizací výkonu (v kombinaci s nástroji jako ThinkVantage). V kategorii chytrých kancelářských zařízení, tzv. Smart Office, pak umělá inteligence například optimalizuje využití prvků v místnosti, spolupráci zařízení či konfiguraci. AI integrujeme také do platformy ThinkShield pro maximální zabezpečení, ochranu dat a online bezpečnost.

Jako výrobce hardwaru však Lenovo nabízí i širokou škálu infrastrukturních produktů pro AI, ať už jde o klasické servery určené pro datacentra s různými konfiguracemi a možností osazení až osmi grafických karet, nebo stále populárnější edge computing pro zpracování informací v reálném čase, což je pro AI kritické. Lenovo je však dobře známé svým důrazem na komplexní ekosystém, a tak k hardwaru přidává i něco navíc. Kolem AI funguje nejen velký dedikovaný interní tým, protože dodáváme výhradně nepřímo, tedy prostřednictvím distribuce, ale také stále se rozrůstající komunita AI partnerů, kteří vytvářejí koncová AI řešení. Díky tomu je možné odladit fungování hardwaru přesně pro daný AI model a kombinovat „in house“ a edge zpracování operací. Z toho plyne mnoho užitečných a přínosných nasazení, která jsou z naprosté většiny volně dostupná formou případových studií na webu Lenovosuccess.com.

Jaké jsou největší přínosy nasazení „Lenovo AI“ pro koncové firemní uživatele?

Lenovo AI koncovým uživatelům přináší efektivitu a zvýšenou produktivitu převážně díky automatizaci úkolů a optimalizaci procesů, jako je například zpracování faktur nebo správa kalendáře. Dále nabízí vylepšenou bezpečnost prostřednictvím predikce údržby a detekce hrozeb s řešeními jako ThinkShield. AI technologie umožňují nabízet personalizované služby a inteligentní asistenci, což ve výsledku zlepšuje zákaznickou zkušenost. Dále AI usnadňuje správu IT infrastruktury pomocí nástrojů jako Lenovo Device Intelligence a Lenovo Vantage. V neposlední řadě pak pomáhá při rozhodování a strategickém plánování, protože je schopné pomoct s analýzou dat a získáváním potřebných podkladů.

Umělá inteligence se stále častěji využívá také k zefektivnění chodu zařízení a v oblasti jejich diagnostiky, ať již jde o notebooky a pracovní stanice, servery a storage, nebo třeba sítě. Je tomu tak i u Lenova? Řeknete nám k tomu více?

Ano, umělá inteligence se u Lenova hojně využívá k zefektivnění chodu zařízení a diagnostiky. Například technologie jako Lenovo ThinkShield a Lenovo Vantage umožňují prediktivní údržbu a analýzu, která zkoumá data ze zařízení a předpovídá možné problémy, čímž minimalizuje prostoje. Velmi podobná technologie se objevila již u předchůdců Lenovo serverů, tedy v serverech IBM x86 již před více než 15 lety pod názvem Predictive Failure Analyses. Tato funkce sledovala chování jednotlivých komponent a jakékoliv nestandardní jevy hlásila přímo do managementu serveru. Můžeme ji tak považovat za předchůdce aktuální, ještě dokonalejší technologie. AI rovněž optimalizuje výkon zařízení pro zvýšení efektivity a energetické účinnosti. V oblasti bezpečnosti AI monitoruje síťový provoz a identifikuje hrozby v reálném čase pomocí Lenovo Network Intelligence. Veškeré Lenovo AI nástroje zákazníkům pomáhají s diagnostikou a řešením problémů, což zkracuje dobu oprav a zvyšuje spokojenost uživatelů.

Důležitým tématem je také edge computing či internet věcí. Uplatňuje se AI i zde? Jak?

Ano, umělá inteligence se významně uplatňuje i v oblasti edge computingu a internetu věcí (IoT). Například technologie jako Lenovo ThinkEdge umožňují zapojit AI přímo na místě, kde jsou data generována, což snižuje latenci a zvyšuje rychlost zpracování a rozhodování. Lenovo disponuje nejširším portfoliem edge computingu a mimo jiné disponuje i edge serverem, který lze osadit až dvěma grafickými kartami.

Pochlubit se již můžeme řadou referenčních využití – od generování heat map v obchodech přes analýzu informací přicházejících z externích senzorů v motorsportu nebo kontrolu výstupní kvality produktů až po služby pro nevidomé v kombinaci s Lenovo brýlemi v Barcelona Smart City. AI se také využívá pro monitorování a optimalizaci IoT zařízení, kde zajišťuje prediktivní údržbu a bezpečnostní analýzy v reálném čase či automatizaci úkonů.

Jak Lenovo řeší u svých AI technologií bezpečnost?

Bezpečnost je pro Lenovo obecně prioritou a platí to i pro umělou inteligenci. Jde o již zmiňované technologie, jako je Lenovo ThinkShield, které představuje komplexní bezpečnostní řešení zahrnující ochranu hardwaru, softwaru a služeb po celou dobu životního cyklu produktu.

Lenovo umělou inteligenci využívá také pro prozkoumávání dat v reálném čase a identifikaci bezpečnostních hrozeb offline i online, což umožňuje rychlou reakci na potenciální útoky. Dále integruje pokročilé bezpečnostní prvky, jako jsou šifrování dat, vícefaktorová autentizace a bezpečnostní audity, aby zajistilo maximální ochranu citlivých informací svých uživatelů a zákazníků. Kromě toho má Lenovo interní radu pro bezpečnost AI, která se zabývá využitím umělé inteligence, etikou a bezpečností celkově.

Kam se bude využívání AI ubírat do budoucna? Co Lenovo v této souvislosti plánuje?

Postupně dojde k ještě větší integraci AI do každodenních obchodních i osobních procesů a k dosažení vyšší úrovně automatizace a efektivity. Tak, aby se lidé zbavili banálních, často se opakujících úkonů, a mohli se soustředit na kreativní činnosti. Kromě již zmiňovaných příkladů věřím také například ve využití v medicíně nebo v asistenci lidem se zdravotním postižením v běžné komunikaci i orientací v prostoru.

Lenovo plánuje pokračovat v inovacích v oblasti AI, v následujících třech letech se dokonce do této oblasti již zavázalo investovat nejméně 1,2 miliardy dolarů. Kromě integrace AI do vlastních produktů či softwaru a služeb Lenovo aktivně buduje komunitu partnerů specializujících se na využití umělé inteligence a její nasazování do konkrétních, praktických řešení. Takto propojujeme hardware, technologie a samotné AI v reálném světě. Dle mého názoru budou investice směrovat převážně do edge computingu a IoT, kde již i zákazníci v České republice, potažmo pak v Evropě, vidí hlavní přidanou hodnotu a možnosti využití umělé inteligence, kromě například aktuálně velmi populárních chatbotů.

Umělou inteligenci u svých projektů stále častěji využívají i samotní zákazníci. Jaké produkty či řešení Lenovo nabízí např. pro AI výpočty, provozování velkých jazykových modelů (LLM), trénování, inferenci apod.? Představíte nám to nejzajímavější?

Zde se budu trochu opakovat – ale obecně to rozděluji na „zpracování v datacentrech“ a edge computing. V praxi to může být pak jedno či druhé, nebo kombinace. Čistě edge nemusí být jen kontrola kvality, ale například také ochrana před ptáky na letištích, kde dokáže několik HD kamer v kombinaci s edge systémem identifikovat až o 53 % více ptáků s 96% přesností a automaticky vyvolat akci pro jejich vyplašení. Kombinace se pak objevuje právě v chytrých městech a analýze informací z čidel a senzorů a následném zpracování „in house“, které je ideální právě například pro jazykové modely a deep machine learning, kde jsou kladeny vysoké nároky na grafický výkon i celkový výkon clusteru.

Novinkou je aktuálně představený integrovaný systém Lenovo AIPod. Řešení kombinuje servery ThinkSystem SR675 V3, vysokovýkonné úložiště NetApp C800, grafické karty NVIDIA L40S, síťovou platformu NVIDIA Spectrum-X a softwarovou platformu NVIDIA AI Enterprise. Toto komplexní řešení je navrženo pro efektivní zpracování pracovních zátěží umělé inteligence, zejména pro úkoly tréninku a inference. AIPod je výsledkem spolupráce Lenovo, NetApp a NVIDIA s cílem dodat jednoduché, efektivní a robustní řešení schopné pomáhat zákazníkům provozovat své pracovní zátěže umělé inteligence.

Profilová karta firmy

Lenovo

Lenovo

Lenovo, společnost s obratem 34 miliard USD, je největší výrobce počítačů na světě a lídr v PC Plus éře, který poskytuje uživatelům ve více než 160 zemích špičkové produkty a služby postavené na moderních technologiích. Lenovo patří celosvětově k lídrům v oboru, a to díky zaměření na výzkum, vývoj, inovace a kvalitu. Uživatelům nabízí kvalitní služby a produkty s bezpečnostními nástroji a uživatelsky přívětivými technologiemi. Vedle etablované řady business notebooků ThinkPad rozšířilo Lenovo své portfolio také o řadu IdeaPad, určenou převážně domácím uživatelům.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic

Hasan Koçyiğit (ViewSonic): Stavíme na vztazích s partnery i zákazníky

13. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ViewSonic)
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic, se s námi v rozhovoru podělil o nejnovější informace související s děním v této firmě zaměřené na zobrazovací technologie. Kromě produktových novinek se můžete seznámit také s aktuální kondicí společnosti nebo o plánu stát se dodavatelem komplexních řešení a ekosystémů. Čtěte více
Jan Bureš, country leader CZ/SK ve Fujitsu

Jan Bureš (Fujitsu): Na éru AI jsme dobře připraveni

5. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Janem Burešem, country leaderem CZ/SK ve Fujitsu, jsme hovořili o nabídce společnosti pro oblast umělé inteligence. Na následujících řádcích se tak můžete seznámit s produkty a službami Fujitsu pro tento segment, ale i s přístupem společnosti k bezpečnosti dat nebo kooperací s dalšími dodavateli, a hlavně s partnery. Čtěte více

ViewSonic se dlouhodobě zaměřuje na inovace

24. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Josef Švejda ze společnosti ViewSonic se v rozhovoru zaměřil na klíčové trendy ve spotřebitelském segmentu, jako je autonomní fungování zařízení a integrace Wi-Fi a Bluetooth konektivity. Představil také nejzajímavější produktové novinky značky a vysvětlil, proč jsou produkty ViewSonic atraktivní volbou pro resellery. Čtěte více

Stefan Streit (TCL): Přinášíme kino do domácností

17. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: TCL)
Společnost TCL si v posledních letech vydobyla pozici světové dvojky v prodeji televizí – a každý rok uvádí na trh řadu revolučních novinek? Co vlastně znamená vize „Inspire Greatness“ pro každého z nás? To prozradil Stefan Streit, ředitel evropského marketingu. Čtěte více