Kybernetické hrozby v prvním čtvrtletí 2015

14. 5. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky Lab)
Kyberzločinci mají za první tři měsíce letošního roku na svědomí dvojnásobné množství útoků na počítače a mobilní zařízení než ve stejném období roku 2014. Celkem produkty Kaspersky Lab ve sledovaném období zablokovaly 2,2 miliardy škodlivých útoků na počítače a mobilní zařízení.

Podle dat z Kaspersky Lab Network zablokovaly produkty Kaspersky Lab celkem 2,2 miliardy škodlivých útoků na počítače a mobilní zařízení za první čtvrtletí roku 2015. To je dvojnásobně více než za stejné období předešlého roku. Řešení Kaspersky Lab odrazila 469 milionů útoků z online zdrojů po celém světě, tedy o třetinu (konkrétně o 32,8 %) více než v prvním čtvrtletí 2014.

Více než 93 milionů unikátních URL adres bylo webovým antivirovým programem označeno za škodlivé, tedy o 14,3 % více než v prvním čtvrtletí loňského roku.

Přitom bylo 40 % webových útoků neutralizovaných produkty Kaspersky Lab vedeno za použití webového zdroje umístěného v Rusku. Minulý rok se Rusko umístilo na první pozici spolu s USA, kdy byly tyto dvě země dohromady zodpovědné za 39 % webových útoků.

V případě mobilních hrozeb se v prvním čtvrtletí 2015 objevilo 103 072 nových škodlivých programů (o 6,6 % méně než za stejné období předchozího roku). Zaznamenáno bylo 1 527 nových mobilních bankovních trojských koní, (o 29 procentních bodů více než v prvním čtvrtletí 2014). Tempo růstu však pomalu klesá. V roce 2014 Kaspersky Lab napočítala celkem 12 100 mobilních bankovních Trojanů, tedy devětkrát tolik než v roce 2013.

„V posledních několika letech Kaspersky Lab pozorovala mnoho pokročilých kybernetických hrozeb, jejichž aktéři operovali v mnoha jazycích včetně ruštiny, čínštiny,angličtiny, korejštinyčišpanělštiny. V roce 2015 jsme informovali o kyberhrozbách „mluvících“ arabsky a francouzsky. Během mnoha let analýz kódů malwaru jsme také zaznamenali různé úrovně škodlivých funkcí. Od standardních „balíčků“ backdooru a zneužívání známých zranitelností až po komplexní kyberšpionážní platformy nebo dokonce nástroje tak mocné jako v případě skupiny Equation. Kybernetický svět funguje tak, že lovíme lovce, kteří neustále zlepšují nástroje, jimiž se nás pokoušejí obelstít. Ale my se také učíme,“ dodal Aleks Gostev, přední bezpečnostní analytik Kaspersky Lab.

Štítky: 
Bezpečnost, Kaspersky

Podobné články

Vliv bezpečnostních řešení na pojistné události v kyberbezpečnosti

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Sophos)
Z průzkumu společnosti Sophos vyplývá, že hodnota pojistného plnění z kybernetického pojištění, které uplatňují organizace využívající služby MDR, je v průměru o 97,5 % nižší než u organizací, které se spoléhají pouze na ochranu koncových bodů. Čtěte více

Celosvětové výdaje na kybernetickou bezpečnost letos vzrostou o 12,2 %

27. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
IDC očekává, že celosvětové výdaje na bezpečnost vzrostou v roce 2025 meziročně o 12,2 %. Rostoucí složitost a četnost kybernetických hrozeb - urychlená umělou inteligencí - nutí organizace přijímat pokročilejší obranná opatření. V důsledku toho se předpokládá, že výdaje na bezpečnost budou po období mezi lety 2023 až 2028 trvale růst až na 377 miliard dolarů. Čtěte více

Stabilní a odolný: Takový byl podle IDC vloni trh s bezpečnostními zařízeními

12. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle společnosti IDC byly celkové tržby na trhu s bezpečnostními zařízeními stabilní. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 trh vykázal 1,5% růst v tržbách a dosáhly 5,1 miliardy dolarů (meziroční nárůst 77 milionů dolarů). Z hlediska tržeb si vloni nejlépe vedl region EMEA s meziročním nárůstem o 12,4 %. Dodávky činily 1,2 milionu kusů (2,7% nárůst ve srovnání se stejným obdobím roku 2023). Čtěte více

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více