Které TV se kupovaly nejvíce po dobu olympiády

10. 8. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
Díky olympiádě u zákazníků stoupl zájem o koupi nové televize. Největší nárůst obliby zaznamenaly plazmové televize, u nichž došlo ke zvýšení poptávky o 38 %. O 32 % se zvýšil zájem o LCD televizory a o 31 % více se prodávaly TV s LED technologií. Vyplývá to z dat srovnávače Heureka.cz.

Nejnižší nárůst zájmu zaznamenaly 3D televizory, i u nich však došlo k celkovému nárůstu o 18 %.

„Oproti květnovému MS v hokeji olympiáda poptávku po televizorech zvýšila výrazněji. Například po plazmových televizorech bylo zvýšení před MS v hokeji o pouhé 1 %, po LED televizorech se lidé sháněli o 5 % více,“ upřesnil Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz.

Nárůst zájmu o televizory také podporuje jejich průměrná cena, která se meziročně snížila. Kromě plazmových TV, u kterých cena poklesla nepatrně jen o 1 %, došlo u ostatních typů k poklesu o 14 %(LCD a 3D TV) a o 15 %(LED TV).

Nejlevnější jsou LCD televize, jejichž průměrná cena je 7 939 Kč. Nejdražší je ještě poměrně nový typ televize, 3D TV, který si pořídíte průměrně za 25 435 Kč. Nejčastěji vyhledávanými úhlopříčkami jsou 42“, 32“ a 40“.

Změny vyhledáváníPřed LOH Před MS v hokeji
Plazmové TV+38 %+1%
LCD TV+32 %+10 %
LED TV+31 %+5 %
3D TV+18 %+12 %
 
Podíl dle vyhledáváníČR – červen 2012
LED TV55 %
3D TV28 %
LCD TV13 %
Plazmové TV4 %
 
Průměrné cenyČerven 2012Červen 2011Meziroční změna
3D TV25 435 Kč28 995 Kč-14 %
Plazmové TV16 123 Kč16 284 Kč-1 %
LED TV11 984 Kč13 781 Kč-15 %
LCD TVD 7 939 Kč9 050 Kč-14 %
Štítky: 

Podobné články

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více