Kolik je třeba e-mailů k úspěšnému prodeji?

7. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Protipandemická opatření od základů změnila způsob práce obchodníků a komunikaci se zákazníky. To, co si obě strany dříve předávaly na osobních schůzkách, se nyní ještě více přesouvá do online světa.

V letošním roce museli čeští obchodníci poslat v průměru osm e-mailů, než došlo k úspěšnému prodeji. O něco hůře si vedou obchodníci v Polsku s devíti e-maily, Němci musí poslat sedm e-mailů, nejlépe si vedou Rakušané, kteří potřebují k uzavření dealu šest zpráv.

„Ještě donedávna se čeští obchodníci spoléhali na osobní setkání, kvůli pandemii však museli zcela přejít na online prodej. Data ukazují, že se dokázali se situací vypořádat, ačkoliv je zde oproti sousedním zemím stále prostor pro zlepšování,“ řekl Michal Smetana, vedoucí české pobočky startupu Pipedrive.

Efektivita v online komunikaci se rovněž odráží na úspěšnosti prodejů – čím více e-mailů si obě strany vymění, tím je šance na jejich zdárné uzavření nižší. Češi dosahovali v prvním kvartálu 2021 průměrné úspěšnosti kolem 34 %, Poláci 31 %, Němci 35 % a Rakušané 40 %. To je o něco méně oproti stejnému období loňského roku, pro srovnání se českým obchodníkům dařilo až v 40 % případů. Jejich úspěšnost se tedy ještě nevrátila na předcovidovou úroveň.

V České republice se ze sektorů nejvíce daří zdravotnictví, výrobě a obchodu

Nejlepších výsledků v prvním kvartálu 2021 dosahovali čeští obchodníci v oblastech zdravotnictví (53 %), výroby (42 %) a obchodu (49 %). Dobře si vedly rovněž technologické startupy (38 %) a média (35 %). Ve stejném období loňského roku byla úspěšnost v sektoru zdravotnictví průměrně 52 %, ve výrobě 56 % a v oblasti obchodu 51 %. Právě segment výroby byl totiž pandemií nejvíce zasažen. Obchodníci v oblasti technologických startupů pak dosahovali úspěšnosti 36 % a v médiích dokonce 42 %.

„Ukazuje se, že pro úspěch obchodníků je správná digitální podpora klíčová. Efektivní CRM nástroj je prvním základním předpokladem, jak oslovit potenciální zákazníky. Je však potřeba pokrýt co nejvíce kanálů, od vlastního webu přes sociální sítě až po externí databáze leadů. CRM pak slouží ke sběru cenných dat, podle kterých vytvoří profil ideálního zákazníka a na jeho základě lze kontaktovat další relevantní uživatele. Ve výsledku to znamená vyšší šanci na úspěšný prodej,“ dodal Michal Smetana.

Podobné články

E-commerce v roce 2025: Trendy, které rozhodnou o úspěchu

30. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Brilo)
E-commerce vstupuje do nové éry, která redefinuje způsob, jakým lidé nakupují a firmy prodávají. Rok 2025 se ponese ve znamení inovací, personalizace a technologických pokroků. Pro české obchodníky to znamená nejen příležitosti, ale i výzvy. Čtěte více
Tomáš Vacek, partner marketingové agentury Contexto

PR a marketing v době AI: Příležitosti a hrozby

3. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Contexto)
AI technologie se stávají neocenitelným pomocníkem v marketingu a PR. Nabízejí nové možnosti, jak přizpůsobit obsah konkrétním zákazníkům a poskytnout jim lepší zážitek. Automatizace však s sebou nese například i riziko ztráty lidské kreativity. Nad tím, jak ovlivní AI technologie trh marketingu a PR, se zamyslel Tomáš Vacek z marketingové agentury Contexto. Čtěte více

Transformace sociálních sítí na vlivné obchodní nástroje nabírá na obrátkách

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Rok 2024 se ve světě digitálního marketingu a online obchodu jeví jako průlomový. Sociální sítě, které začaly jako jednoduchý nástroj pro navazování kontaktů, se postupně transformovaly v mocné obchodní nástroje. Čím je tento vývoj způsoben a jak ho využít pro zvýšení firemních zisků vysvětlují experti z agentury LCG New Media. Čtěte více

Pět tipů pro úspěšný e-mail marketing

8. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Každý podzim přináší firmám vrchol sezóny z hlediska objemů prodeje a očekávaného zisku. Zatímco produktové týmy pečlivě připravují lákavé předvánoční nabídky, e-mailové kampaně často zůstávají stranou pozornosti. Přinášíme pět tipů, které posunou váš e-mail marketing na novou úroveň. Čtěte více