Klienti požadují od bank osobní přístup

12. 8. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: )
Podle studie Cisco chtějí klienti bank využívat osobní poradenství na pobočkách. Banky, které se snaží zákazníkům prodávat stále více pokročilých finančních produktů, však často nemají dostatek expertů, kteří by byli k dispozici na všech pobočkách.

Při základních operacích jako je kontrola stavu účtu nebo posílání příkazů chce podle studie 75 % zákazníků využívat internetové bankovnictví. Když však přijde na otázky zhodnocení investic, půjček, pojištění a dalších pokročilých finančních operací, vyžadují zákazníci osobní přístup a poradenství. 65% lidí se podle studie přeje bankovní pobočky, které by jim nabídly rozšířené portfolio finančních a poradenských služeb (například v oblasti pojištění nebo účetnictví).

„Průzkumy a zkušenosti z praxe ukazují, že čeští klienti využívají internetové bankovnictví dokonce častěji než v západoevropských zemích, většinou se ale v jeho rámci omezují na základní operace. Peněžní ústavy, a zejména univerzální banky, mají v portfoliu desítky nebo stovky produktů, z nichž některé přímo vyžadují asistenci poradce s velkou odborností. Většina bankovních ústavů nyní hledá způsob, jak tuto odbornost „doručit“ ke klientovi, ať už je na internetu, nebo v pobočce,“ popsal Jaroslav Babický, Business Development Manager ve společnosti Cisco.

Podle studie Cisco ve vybraných státech světa i přes oblibu internetového bankovnictví zákazníci stále oceňují kamenné pobočky kvůli osobní péči a přivítali by rozšířené služby, které zahrnují různé druhy finančního poradenství. Respondenti výzkumu zároveň odmítli myšlenku plně automatizovaných bankovních poboček s omezeným osobním přístupem a poradenstvím, 26 % z nich dokonce uvedlo, že pokud by jejich banka zavedla takový přístup, odešli by od ní.

„Pět největších bank v Česku má dohromady kolem 1 500 poboček. Není reálné, aby experti byli fyzicky přítomni na všech pobočkách. Některé banky v USA i v našem regionu už využívají Cisco řešení vzdáleného experta, které pomocí videa doručí poradce na schůzku s klientem do libovolné pobočky. Video má takové parametry, že klientův dojem z virtuální schůzky je obdobný, jako kdyby se se vzdáleným expertem setkal osobně. Banky se pak mohou soustředit pouze na specializaci a kvalitu centralizovaného týmu poradců,“ doplnil Jaroslav Babický.

Štítky: 

Podobné články

Cisco zrychluje nasazení kritických podnikových aplikací

16. 3. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Společnost Cisco představila nové funkce hyperkonvergované infrastruktury HyperFlex. Přínosem nových funkcí je zvýšení výkonu, vylepšení správy, rozšíření ochrany podnikových dat a celkové efektivnější využití hybridního cloudu. Čtěte více

Šest technologických trendů příštích let

28. 12. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: Cisco)
Rok 2016 potvrdil, že se současný svět mění a digitalizace prostupuje do všech oblastí života. Ať už jde o trend rozšířené reality nebo nové taktiky kyberzločinců, kteří již aktivně vystupují a žádají o výkupné. Společnost Cisco proto představuje několik trendů, které budou rezonovat v průběhu příštích let. Čtěte více

Trendy v oblasti podnikových sítí v roce 2017

27. 12. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: Cisco)
Cisco představila 10 trendů, které by měly hýbat světem podnikových ICT v roce 2017. Mezi ně patří například Wi-Fi volání nebo Internet věcí v kancelářích. Čtěte více

IDC: Trh s bezpečnostními zařízeními má za sebou dobrý start roku 2016

17. 6. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: IDC)
Trh s bezpečnostními zařízeními vykázal v prvním čtvrtletí 2016 růst jak po stránce obratu jednotlivých výrobců, tak v počtu prodaných kusů. Jde tak o jedenáctý rok, v němž bezpečnostní trh vykazuje meziroční růst. Čtěte více