Katalogové portály pomáhají oslovit zákazníky

11. 3. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Službomat.cz)
Češi si oblíbili nakupování přes internet, což se týká nejen zboží, ale i služeb. Lidé pro orientaci v široké nabídce stále více využívají katalogové portály. Živnostníkům to umožňuje jednoduchou propagaci a možnost oslovit více zákazníků a nabízí doplňkové služby, jako je možnost hodnocení či přímou rezervaci služeb.
Foto: SXC.hu

Stále větší oblibu nakupování na internetu potvrzují současné průzkumy. Podle výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) nakupují na internetu pravidelně téměř tři čtvrtiny populace. Internet k nákupu nikdy nevyužily pouze tři procenta aktivní internetové populace.

Pryč jsou časy, kdy katalogový portál firmám nabízel pouze stránku s prostorem, kde firma uvedla své kontakty. Lidé i živnostníci žádají víc a trh na to musí reagovat. Přesto jsou v nabídce současných portálů stále velké rozdíly. To potvrzuje například firma PC Pohotovost, která je zapsaná na zhruba 30 různých portálech. „Ze zkušenosti víme, že je velmi důležité přehledné řazení firem. Některé portály zákazníky matou a ti pak odcházejí. Za naprostou samozřejmost dnes považujeme bezplatný zápis, což ještě nedávno nebylo vůbec běžné,“ řekl Jiří Larva z firmy PC Pohotovost.

Bezplatný zápis začínají postupně nabízet i další hráči na trhu (nedávno například lídr trhu Firmy.cz) a stal se trendem, který spustily nové, progresivní weby. Vyhledávací portál Službomat.cz nabídl bezplatný zápis živnostníkům hned od svého vzniku, a slavil s tím velký úspěch. „Zvykem bylo platit i za pouhé přidání fotografií nebo širší popis společnosti, což nám přišlo nesmyslné. Nabídli jsme proto živnostníkům a firmám plnohodnotný bezplatný zápis, platí se tak pouze v případě, když chce živnostník na našem webu mít reklamu nebo být ve vyhledávání na předních místech. Živnostníci a firmy tak nemusí platit paušály a můžou si samy regulovat své investice,“ vysvětlil ředitel společnosti Službomat Vojtěch Lambert.

Co by měl dobrý portál umět?

Kromě bezplatného zápisu je zákazníky i živnostníky důležitá databáze kontaktů. Paradoxně u portálů, které disponují statisíci kontaktů, to může být kontraproduktivní. „Je velmi důležité, aby databáze firem byla kvalitní. To znamená, aby šlo o ověřené kontakty, a ne jen sebrané údaje v co největším množství,“ vysvětlil odborník na e-commerce Jonáš Ornstein. Některé firmy na trhu se chlubí databází přesahující milion kontaktů, zkušenosti lidí i živnostníků však často poukazují na to, že tyto databáze jsou nepřehledné a obsahují velké množství neaktivních firem.

Nové katalogové portály začaly také nabízet možnost hodnocení, které má zákazníkům pomoct vybrat si tu nejlepší službu. Podobně pracuje například server YELP nebo portál Službomat, postupně se opět přidávají další firmy, přidání možnosti hodnocení avizoval také Seznam na svém portálu Firmy.cz.

Štítky: 

Podobné články

Transformace sociálních sítí na vlivné obchodní nástroje nabírá na obrátkách

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Rok 2024 se ve světě digitálního marketingu a online obchodu jeví jako průlomový. Sociální sítě, které začaly jako jednoduchý nástroj pro navazování kontaktů, se postupně transformovaly v mocné obchodní nástroje. Čím je tento vývoj způsoben a jak ho využít pro zvýšení firemních zisků vysvětlují experti z agentury LCG New Media. Čtěte více

Pět tipů pro úspěšný e-mail marketing

8. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Každý podzim přináší firmám vrchol sezóny z hlediska objemů prodeje a očekávaného zisku. Zatímco produktové týmy pečlivě připravují lákavé předvánoční nabídky, e-mailové kampaně často zůstávají stranou pozornosti. Přinášíme pět tipů, které posunou váš e-mail marketing na novou úroveň. Čtěte více

Dramatický nárůst falešných kliknutí ohrožuje vánoční e-mailové kampaně

23. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V klíčovém období pro e-mailový marketing, zahrnující Black Friday a vánoční sezónu, upozorňuje společnost Mailkit na alarmující trend. Od začátku roku 2024 zaznamenala 100% nárůst v detekci falešných kliknutí, s nejvýraznějším vzestupem v druhém týdnu října. Čtěte více
Jan Skovajsa, majitel a CEO firem myTimi a Bondbot

Postupy, bez kterých se v B2B direct sales neobejdete

23. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: myTimi)
Direct sales, tedy přímý prodej, je v B2B segmentu stále velmi důležitý. Pojďme se podívat na několik osvědčených tipů od marketingové společnosti myTimi, které vám mohou pomoci zvýšit efektivitu vašich přímých prodejů. Čtěte více