Jak připravit e-shop na blížící se sezonu

19. 8. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Ačkoli největší nápor zákazníků přichází zhruba týden před Vánoci, mnoho lidí se chce vyvarovat stresu a dárky začíná nakupovat již na konci léta či na začátku podzimu. Proto je nyní vhodná doba pro majitele e-shopů, aby zasedli k počítači, prozkoumali svůj obchod a připravili jej na nadcházející měsíce. Na co se již nyní vrhnout podle Shoptet.cz?

„Obchody nás atakují vánočními nabídkami každý rok čím dál dříve. Proto mají občas majitelé e-shopů, obzvlášť těch menších, pocit, že se musí se svými speciálními akcemi vytasit také co nejdříve. Často na úkor toho podcení ostatní přípravy a může se snadno stát, že se z na první pohled báječné nabídky stane totální propadák, protože selže některá z mnoha složek celého procesu,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Analýza loňských let – základ úspěchu

Pokud e-shop již zažil (a přežil) minimálně jednu vánoční sezónu, je dobré se na začátku ohlédnout a projít si, jak si internetový obchod vedl ve stejném období v předchozích letech. „Majitelé e-shopů mohou díky podrobné analýze snadno zjistit, jak si jejich obchod vedl – kdy prodeje dosáhly vrcholu, jak to vypadalo se skladovými zásobami, kolik lidí bylo potřeba na včasné vyřízení všech objednávek. Díky těmto informacím je plánování dalšího období jednodušší, než když se tzv. vaří z vody,“ vysvětlil Uďan a dodal: „Pokud obchod nemá data vhodná pro porovnání, je dobré nasadit Google Analytics a nasbírat data, která se budou hodit pro analýzu příští rok.“

Zkontrolujte včas skladové zásoby

Právě díky analýze předchozích Vánoc i zbytku roku lze získat přehled o tom, o kolik bude potřeba navýšit zásoby zboží. Nový sortiment je vhodný naskladnit a umístit do e-shopu co nejdříve, aby byl dostatek času zpracovat informace o novém zboží, udělat analýzu klíčových slov a nastavit SEO tak, aby se produkty při vyhledávání objevovaly na dobrých pozicích. „A rozhodně nezapomeňte kromě samotných produktů také objednat zkontrolovat a objednat dostatečnou zásobu obalového materiálu,“ připomněl Miroslav Uďan.

Připravte marketingový plán

I zde je vhodné ohlédnout se za předchozí sezónou a zjistit, co přivedlo do obchodu nejvíce zákazníků. Akce nabízené přes PPC reklamy? Newslettery? Nebo Facebook a jiné sociální sítě? Není dobré sázet pouze na jednu kartu, vždy se hodí aktivity rozložit a jednotlivé kanály využívat na získávání různých typů zákazníků. Také je potřeba před spuštěním reklam a kampaní určit odpovídající rozpočet.

Stálý zákazník – nejlepší zákazník

Při shánění vánočních dárků si do e-shopů najdou cestu i lidé, kteří se jinak nakupování přes internet spíše vyhýbají nebo se neorientují v daném zboží. Je proto důležité mít sekci, kde se o prodávaných produktech dovědí více, kde se zorientují a kde jim případně někdo pomůže s výběrem. Tomuto faktu je nutné přizpůsobit i způsoby komunikace a jazyk, které jsou často uzpůsobeny cílové skupině a které nemusí vyhovovat ostatním. Nicméně i v tomto období je dobré pracovat se stálými zákazníky. „Mít stálé zákazníky je to nejlepší, co může e-shop potkat. V současné době, kdy je konkurence velká, náročné takového zákazníka udržet. Proto jsou svátky obzvlášť vhodným časem na to, abyste věnovali těm nejvěrnějším zákazníkům speciální nabídku, které nebudou moci odolat,“ uzavřel Miroslav Uďan.

Podobné články

Pět tipů pro úspěšný e-mail marketing

8. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Každý podzim přináší firmám vrchol sezóny z hlediska objemů prodeje a očekávaného zisku. Zatímco produktové týmy pečlivě připravují lákavé předvánoční nabídky, e-mailové kampaně často zůstávají stranou pozornosti. Přinášíme pět tipů, které posunou váš e-mail marketing na novou úroveň. Čtěte více

Dramatický nárůst falešných kliknutí ohrožuje vánoční e-mailové kampaně

23. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V klíčovém období pro e-mailový marketing, zahrnující Black Friday a vánoční sezónu, upozorňuje společnost Mailkit na alarmující trend. Od začátku roku 2024 zaznamenala 100% nárůst v detekci falešných kliknutí, s nejvýraznějším vzestupem v druhém týdnu října. Čtěte více
Jan Skovajsa, majitel a CEO firem myTimi a Bondbot

Postupy, bez kterých se v B2B direct sales neobejdete

23. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: myTimi)
Direct sales, tedy přímý prodej, je v B2B segmentu stále velmi důležitý. Pojďme se podívat na několik osvědčených tipů od marketingové společnosti myTimi, které vám mohou pomoci zvýšit efektivitu vašich přímých prodejů. Čtěte více

Strategie, které mají smysl v komunikaci značek směrem ke Generaci Z

10. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Fairy Tailors)
Komunikace značek směrem ke generaci Z (tedy lidem narozeným přibližně mezi lety 1997 až 2012) vyžaduje specifický přístup, protože tato skupina má odlišné hodnoty, preference a způsoby interakce s médii ve srovnání s předchozími generacemi. Čtěte více