Jak může vašemu e-shopu prospět e-promoter?

14. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Conectart)
Nakupování přes internet enormně roste. V době lockdownu se stalo dokonce jedinou možností, jak si některé zboží pořídit. S rostoucí oblibou e-commerce stoupá zároveň potřeba po kvalitním zákaznickém servisu, jenž v obchodech běžně obstarávají prodejní asistenti. V on-line prostředí by tento požadavek mohl řešit nástroj e-promoter.

„Část zákaznického servisu internetových prodejen dnes pokrývají infolinky. Majitelé e-shopů je mnohdy outsourcují do profesionálních kontaktních center, čímž zvyšují jejich kvalitu a dostupnost, a paradoxně často i snižují náklady. Další možností, která je stále oblíbenější a stává se pomalu samozřejmostí, jsou pak automatizované platformy využívající umělou inteligenci, jako jsou například chatboti,“ řekl Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart, která tyto formy zákaznického servisu svým klientům poskytuje.

Oblíbenost chatbotů částečně souvisí s trendem preference jiných komunikačních kanálů, než je klasická telefonní linka. I to je jedním z důvodů, proč je nyní na velkém vzestupu další z forem zákaznického servisu – tzv. e-promoter. Přestože jsou dnes chatboti schopni pokrýt mnohem širší záběr dotazů a dokáží odpovědět i na otázky týkající se stavu objednávky či uhrazené platby, případně pomohou přímo vyhledat žádané zboží, mají stále jisté limity – neumí například reagovat na příliš složité dotazy. Umělá inteligence se totiž stále nedokáže orientovat v kontextu, nebo neumí rozpoznat citové zabarvení jednotlivých slov.

E-promoter se nakupujícím po příchodu do virtuální prodejny zobrazuje podobně jako chatovací okénko a můžete jej potkat například na největším tuzemském e-shopu, nebo přímo na webu značky Samsung. Tamější „Samsung expert“ je dokonale obeznámen s veškerým portfoliem výrobků této značky a funguje stejně jako chatbot. Na webu značky lze s expertem komunikovat prostřednictvím chatovacího okna, na největším českém e-shopu pak dokonce telefonicky nebo přes videohovor. Nezanedbatelný je ale i jeho dopad na prodejní výsledky. Od zavedení nástroje se na webech s e-promoterem prodeje zdvojnásobily.

Že oblíbenost této formy komunikace mezi zákazníky enormně roste, dokládají data z prvních kvartálů uplynulých let. „Porovnáme-li například první kvartál roku 2020 a roku 2021, byl letošní počet interakcí zákazníků prostřednictvím e-promotera na webu značky a největším e-shopu více než dvojnásobný! A zatímco počty interakcí se ještě před rokem pohybovaly kolem čtyř tisíc měsíčně, v letošním březnu jich bylo již přes devět tisíc, co se týče realizovaného obratu po interakci s e-promoterem je pak trend ještě výraznější oproti prvnímu kvartálu 2020 je první kvartál roku 2021 o 261 % lepší,“ uvedl Jan Procházka, Head of Customer Services v Samsung Electronics Czech and Slovak.

Kromě zákaznického servisu jsou k dispozici další možnosti, jak e-promotera využívat. Kromě pasivního prodejního rádce totiž může hrát zároveň roli aktivního prodejce. „Protože se jedná o komunikaci se živým operátorem, pro samotné prodejce se zde rovněž otevírají nové možnosti. Nejenom jak zlepšit zákaznický servis, ale například i zvýšit prodej konkrétního zboží či odpromovat nové produkty,“ dodal Petr Studnička.

Podobné články

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více

Letošní platební trendy – tlak na bezpečnost, loajalitu i pohodlí

1. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Český zákazník se za poslední dva roky změnil k nepoznání. A spolu s ním se vyvíjí i ekosystém plateb, které mu obchodníci nabízí a které vyžaduje. Placení totiž nepřestává mít klíčovou roli během celého nákupního procesu – stále jde o moment, který v zákazníkovi nechává zásadní emoce, promítající se do dalšího potenciálního nákupu. Čtěte více