Jak může vašemu e-shopu prospět e-promoter?

14. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Conectart)
Nakupování přes internet enormně roste. V době lockdownu se stalo dokonce jedinou možností, jak si některé zboží pořídit. S rostoucí oblibou e-commerce stoupá zároveň potřeba po kvalitním zákaznickém servisu, jenž v obchodech běžně obstarávají prodejní asistenti. V on-line prostředí by tento požadavek mohl řešit nástroj e-promoter.

„Část zákaznického servisu internetových prodejen dnes pokrývají infolinky. Majitelé e-shopů je mnohdy outsourcují do profesionálních kontaktních center, čímž zvyšují jejich kvalitu a dostupnost, a paradoxně často i snižují náklady. Další možností, která je stále oblíbenější a stává se pomalu samozřejmostí, jsou pak automatizované platformy využívající umělou inteligenci, jako jsou například chatboti,“ řekl Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart, která tyto formy zákaznického servisu svým klientům poskytuje.

Oblíbenost chatbotů částečně souvisí s trendem preference jiných komunikačních kanálů, než je klasická telefonní linka. I to je jedním z důvodů, proč je nyní na velkém vzestupu další z forem zákaznického servisu – tzv. e-promoter. Přestože jsou dnes chatboti schopni pokrýt mnohem širší záběr dotazů a dokáží odpovědět i na otázky týkající se stavu objednávky či uhrazené platby, případně pomohou přímo vyhledat žádané zboží, mají stále jisté limity – neumí například reagovat na příliš složité dotazy. Umělá inteligence se totiž stále nedokáže orientovat v kontextu, nebo neumí rozpoznat citové zabarvení jednotlivých slov.

E-promoter se nakupujícím po příchodu do virtuální prodejny zobrazuje podobně jako chatovací okénko a můžete jej potkat například na největším tuzemském e-shopu, nebo přímo na webu značky Samsung. Tamější „Samsung expert“ je dokonale obeznámen s veškerým portfoliem výrobků této značky a funguje stejně jako chatbot. Na webu značky lze s expertem komunikovat prostřednictvím chatovacího okna, na největším českém e-shopu pak dokonce telefonicky nebo přes videohovor. Nezanedbatelný je ale i jeho dopad na prodejní výsledky. Od zavedení nástroje se na webech s e-promoterem prodeje zdvojnásobily.

Že oblíbenost této formy komunikace mezi zákazníky enormně roste, dokládají data z prvních kvartálů uplynulých let. „Porovnáme-li například první kvartál roku 2020 a roku 2021, byl letošní počet interakcí zákazníků prostřednictvím e-promotera na webu značky a největším e-shopu více než dvojnásobný! A zatímco počty interakcí se ještě před rokem pohybovaly kolem čtyř tisíc měsíčně, v letošním březnu jich bylo již přes devět tisíc, co se týče realizovaného obratu po interakci s e-promoterem je pak trend ještě výraznější oproti prvnímu kvartálu 2020 je první kvartál roku 2021 o 261 % lepší,“ uvedl Jan Procházka, Head of Customer Services v Samsung Electronics Czech and Slovak.

Kromě zákaznického servisu jsou k dispozici další možnosti, jak e-promotera využívat. Kromě pasivního prodejního rádce totiž může hrát zároveň roli aktivního prodejce. „Protože se jedná o komunikaci se živým operátorem, pro samotné prodejce se zde rovněž otevírají nové možnosti. Nejenom jak zlepšit zákaznický servis, ale například i zvýšit prodej konkrétního zboží či odpromovat nové produkty,“ dodal Petr Studnička.

Podobné články

Výdejní boxy jsou i přes své slabiny nejvyužívanější. Jaké další služby by zákazníci ocenili?

17. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Lednová data ohledně nakupování jasně ukazují, že online nákupy jsou již skutečně nedílnou součástí života. Mezi metodami doručení čím dál jasněji dominují doručovací boxy, které využily dvě třetiny nakupujících. Data ovšem ukazují i jejich slabiny a také volání zákazníků po možnosti doručování zásilek domů v předem vybraném dni a konkrétních časových slotech. Čtěte více

APEK vyzývá k jednání – nekalá konkurence v e-commerce sílí

12. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Prodejci z třetích zemí, především z Číny, představují významný problém pro český e-commerce trh. Nekontrolovaný příliv zboží roste tempem přesahujícím sto procent ročně a čínští prodejci, kteří zasílají své zboží přes platformy jako Temu nebo Aliexpress, už podle APEK vloni tvořili přes desetinu českého trhu. Čtěte více

Mall.cz se přesouvá na Allegro

11. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Značka Mall 31. března 2025 dokončí svůj přechod na platformu Allegro. Pro zákazníky to znamená zachování oblíbených služeb a výhod, jako jsou rychlé doručení, lokální tým zákaznické podpory a časté slevové akce, v kombinaci s výhodami Allegro a širokou nabídkou online tržiště. Čtěte více

DPD nabízí levnější doručení do výdejních míst a boxů včetně AlzaBoxů

5. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD reaguje na zdražování doručovacích služeb na českém trhu a díky své akci nabízí e-shopům doručení balíků do sítě více než 7 000 výdejních míst Pickup a boxů už od 46 Kč. Iniciativa by měla pomoci e-shopům udržet stávající zákazníky, přivést nové a konkurovat zahraničním hráčům. Čtěte více