Ionix, první vlaštovka pro státní zprávu od EMC
Společnost EMC Corporation potvrdila svůj náskok před konkurencí v oblasti virtualizovaných datacenter, když ohlásila software pro správu IT EMC Ionix, který pomůže zákazníkům urychlit přechod od fyzické IT infrastruktury přes virtuální až k infrastruktuře založené na konceptu cloud computing. Software Ionix kombinuje automatizovaná řešení zajišťující dodržování pravidel pro servery a konfigurace, která EMC získala nedávnou fúzí se společností Configuresoft, s populárním a nově unifikovaným portfoliem softwaru EMC pro správu. Tato kombinace poskytuje nebývalý přehled a kontrolu nad celou fyzickou i virtuální IT infrastrukturou.
I ty nejnáročnější problémy související se správou virtualizovaného prostředí lze vyřešit použitím inovativních integrovaných produktů namísto tradičních vrstvených řešení pro správu IT. Software a řešení Ionix překonávají tato vrstvená řešení díky nové úrovni integrace a automatizace a urychlují správu ve virtualizovaném prostředí díky otevřenosti a jedinečné podpoře automatizace, kterou každé z nových řešení nabízí.
Řešení Ionix se dělí na čtyři kategorie. Každá z nich nabízí
virtualizovanému datacentru jiné přínosy:
• EMC Ionix for Service Discovery and Mapping: Zviditelňuje strukturu
komplexních aplikací včetně jejich fyzických i virtuálních závislostí.
Podporuje shromažďování dat do databáze CMDB (Configuration Management
Database)/CMS (Configuration Management System), správu změn i řešení
potíží s aplikacemi a pomáhá zákazníkům řešit problémy související
se zajištěním nepřetržitého chodu společnosti a obnovením celých
poboček v rámci fyzické i virtuální infrastruktury. Řešení také
umožňuje přesné mapování serverů a aplikací jako součást přípravy ke
stěhování či konsolidaci datacentra nebo jeho migraci do virtualizovaného
prostředí.
• EMC Ionix for IT Operations Intelligence: Zajišťuje automatickou analýzu příčin a dopadů potíží a také monitorování služeb ve fyzickém i virtuálním prostředí. Toto řešení také umožňuje vizualizaci vztahů mezi virtuálními počítači, servery VMware ESX, na kterých jsou provozovány, a sítí. Do zákazníkova řešení Service Desk je tedy možné integrovat funkce pro automatickou analýzu příčin a dopadů potíží. To umožňuje generovat záznamy o konkrétních problémech, které zjistila patentovaná technologie EMC Ionix pro rozpoznávání symptomů. Tím řešení přispívá k lepší správě incidentů a schopnosti reagovat na problémy.
• EMC Ionix for Data Center Automation and Compliance: Umožňuje zákazníkům škálovat virtualizované datacentrum bez zvyšování počtu zaměstnanců. Obsahuje řešení zajišťující důsledné dodržování pravidel v rámci celé IT infrastruktury (servery, úložiště, závislosti aplikací a sítě), díky nimž lze vyhodnocovat dodržování pravidel pro konfiguraci a porovnávat stav infrastruktury se zákonnými požadavky, doporučenými postupy a interními směrnicemi včetně pokynů pro nasazení produktu VMware vSphere™ 4. V celé fyzické i virtuální infrastruktuře je pak možné napravit zjištěné nedostatky v dodržování pravidel. Řešení lze dále integrovat s produkty EMC Ionix for IT Operations Intelligence, aby změny, ke kterým došlo, bylo možné zobrazit na mapě provozní topologie, a procesy pro správu incidentů a problémů propojit s procesy pro správu změn a konfigurací.
• EMC Ionix for Service Management: Umožňuje zákazníkům rychle nasadit škálovatelnou a nákladově efektivní správu služeb ITIL (IT Infrastructure Library). Toto řešení se zaměřuje na dva důležité body integrace portfolia: integraci s databázemi CMDB a automatizaci pracovních postupů. Zákazník může vytvořit federovanou databázi CMDB, do které se automaticky ukládají data o fyzických i virtuálních CI a závislostech.
V souvislosti s představením tohoto unifikovaného SW portfolia oznámila společnost EMC, že její divize Resource Management Software Group (RMSG) s okamžitou platností mění název na EMC Ionix. Všechna řešení z řady produktů a služeb Ionix jsou již v nabídce. Další informace o řešeních Ionix naleznete na webu.