Internet věcí a kompresory
Internet věcí umožňuje firmě nainstalovat u zákazníka kompresor do jeho výrobního prostředí a vzdáleně měřit, kolik stlačeného vzduchu mu bylo dodáno. Ten je zákazníkovi poté naúčtován. Stejným způsobem jsou také měřeny provozní parametry kompresorů, díky čemuž je možné řídit jejich údržbu. Databáze SAP HANA umožnila získat vhled do zákaznických systémů v reálném čase a aktuální data mohou potom díky internetu věcí experti analyzovat, aniž by museli fyzicky navštívit zákazníka. Automatizace a zjednodušení procesů vedlo ke zkrácení času potřebného pro rozvoj kvalifikovaných pracovníků a k rychlejšímu zhodnocení investic do databáze. Snížení nákladů na tyto procesy vedlo ke generování vyšších marží.
Společnost Kaeser Kompressoren úspěšně implementovala několik řešení SAP včetně SAP EWM pro správu skladů, SAP Ariba pro elektronické zadávání veřejných zakázek, správu smluv a dodavatelů, SAP Business Suite pro zjednodušení obchodních procesů, SAP CRM pro rychlejší správu zákaznických databází a analýzu zákaznicích dat a další.
Produktivnější dodavatelský řetězec a správa skladů
Řešení SAP EWM (SAP Extended Warehouse Management) bylo nasazeno s cílem nárůstu produktivity v celém dodavatelském řetězci alespoň o 20 %, snížení úrovně přebytečných zásob na skladech i s tím spojených nákladů a dále redukce manuálních úkonů a s nimi spojených poruch či výpadků v provozu skladů.
SAP HANA a SAP EWM pomohly společnosti Kaeser Kompressoren výrazně snížit čas dodávky a zvýšit tak spokojenost zákazníků. Došlo k výraznému poklesu celkových provozních nákladů společnosti a k minimalizaci rizika poruch při výrobním procesu téměř na nulu. Dále bylo docíleno rychlejšího zpracování objednávek o 20 %, zkrácení balicího procesu o 50 % a dvacetinásobného zrychlení průběhu skladových operací a reportingu.
Standardizace firemních procesů snížila náklady i čas na zpracování objednávek
Díky cloudovému řešení SAP Ariba dosáhla společnost Kaeser Kompressoren až 30% snížení nákladů a výrazné flexibility firemních procesů. Cílem bylo vytvořit jedinou platformu pro všechny nepřímé náklady, zefektivnit procesy na úrovni firemních oddělení a zajistit dodržování předpisů ve firemních procesech. Společnost se rozhodla pro řešení SAP Ariba, které bylo jednoduše adaptovatelné do již existujícího řešení SAP ERP. Výsledkem byla standardizace procesů umožňující lepší kupní efektivitu na úrovni jednotlivých oddělení i celého podniku.Řešení umožnilo lepší kontrolu a jednodušší správu podnikových výdajů, zajištění ověřovacího procesu objednávek a dodržování stanovených podmínek, stejně jako jednoduché porovnání cen vedoucí ke snížení celkových nákladů. Společnosti Kaeser Kompressoren se podařilo snížit náklady na vybrané komodity o 30 %, snížit čas zpracování objednávek o polovinu a rozšířit aktivní prodej a služby do 50 zemí.
Podpora obchodu a řízení vztahu se zákazníky
V oblasti obchodních procesů a vztahů se zákazníky chtěla společnost Kaeser Kompressoren především vytvořit inovativní IT prostředí, které by podpořilo obchodní model a vylepšilo obchodní procesy za využití síly big data. Cílem bylo posílit orientaci na zákazníka a konkurenceschopnost. Úspěšná migrace řešení SAP Customer Relationship Management (SAP CRM) na platformu SAP HANA trvala pouhé dva a půl měsíce a jejím výsledkem bylo pětinásobné zrychlení reakční doby databáze a výrazné zjednodušení IT i obchodních procesů.
Přechod na platformu SAP HANA a využití různých řešení SAP umožnilo společnosti Kaeser Kompressoren výrazné zjednodušení obchodních procesů, zvýšení efektivity práce a celkové snížení provozních nákladů.