Infografika: Jak správně na marketing
Nejvíce návštěv na firemní webové stránky zasílají vyhledávače, následované návštěvami, které zadají adresu webu přímo či přes záložky. I přesto, že investice do přímých nákladů na internetovou reklamu (kampaně) jsou obecně nejvyšší, jejich podíl na celkové návštěvnosti naopak nejmenší.
Od roku 2010 je stále významnější v podílu návštěvnosti na firemních webových stránkách vliv vyhledávačů a kampaní (bannery, PPC, e-mailing, apod.). Naopak se snižuje podíl na celkové návštěvnosti z odkazujících stránek a nejvýrazněji klesá podíl přímé návštěvnosti, tedy těch návštěv, které zadají webovou adresu přímo, či přes záložky oblíbené.
• návštěvnost z vyhledávačů vzrostla o 2 %
• návštěvnost z kampaní vzrostla o 8 %
• přímá návštěvnost poklesla o 7 %
• návštěvnost z odkazujících stránek poklesla o 2 %
Jaké je chování návštěv z internetové reklamy na webových stránkách?
Nejvíce stránek si prohlédnou návštěvy z kampaní, přičemž z bannerů a ostatních forem internetové reklamy jde o číslo extrémně vysoké, průměrně 8,1 stránky, což může být vlivem úspěšných kampaní, které byly připraveny cílové skupině na míru.
Nejdelší dobu na stránce 3:34 minuty stráví návštěvy z e-mailingu (pravidelných e-mailových newsletterů). Nejkratší dobu na webu stráví průměrně návštěvy z placených reklamních systémů PPC 2:45 minut. Dobrých výsledků v tomto parametru dosahují návštěvy z bannerů a dalších kampaní, které na webu stráví průměrně 3:28 minut.
U návštěv z e-mailingů byly naměřeny nejlepší výsledky v míře okamžitého opouštění vstupní stránky (44 %). Návštěvníci jsou tedy dobře motivováni k setrvání na stránkách, naleznou tam to, proč na stránky přišli a zajímá je to. Průměrných hodnot dosahují návštěvy z PPC systémů, bannerových a dalších kampaní. V průměru opouštějí okamžitě vstupní stránku v 51 - 52 %.
Dle očekávání přichází nejméně nových návštěv na firemní weby z e-mailingu, což je v pořádku, protože by mělo být jejich cílem oslovovat stávající zákazníky a partnery. Nejvíce nových návštěv zasílají odkazující stránky a návštěvy z placených reklamních systémů PPC 47 %). Z bannerové a ostatní reklamy lze očekávat menší pouze cca 37 % nových návštěv.
Které servery přiváděly nejvíce návštěvníků?
Z médií, které firmy ke své prezentaci využívaly nejčastěji, zasílá nejvíce návštěv server Seznam.cz (1,9 mil.), Centrum.cz (1,8 mil.) a Heureka.cz (1,5 mil. návštěv). Další úspěšná média z pohledu reklamních investic pak zasílají méně než 0,5 milionu návštěv ročně. Z webu Super.cz přichází 490 tisíc návštěv, Novinky.cz zasílají 130 tisíc návštěv ročně, Blesk.cz 100 tis., Idnes.cz 85 tis., Ihned.cz 19 tis. a Csfd.cz necelé 2 tisíce návštěv na sledované firemní webové stránky.
Zdroje dat je 2 100 Google Analytics účtů a Effectix.com.