Do čeho má e-shop investovat marketingové peníze?

13. 6. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Effectix.com)
Přispějí k větší návštěvnosti e-shopu srovnávače cen, placené reklamní systémy či vylepšení SEO, zavedení newsletterů nebo práce se sociálními sítěmi? Vývoj chování návštěv ze sledovaných kategorií e-commerce pro vás připravil Effectix.com.

Návštěvy ze srovnávačů cen a zboží

Srovnávače zboží a cen jsou výjimečnou kategorií právě v očekávání možného nákupu od jejich návštěvníků. Lze předpokládat, že návštěvníci přicházející z těchto srovnávačů jsou připraveni nakoupit právě nyní, hledají výhodnější ceny a další informace. Toto potvrzují i data o chování návštěv ze srovnávačů, kteří si prohlédnou více stránek (4,8 stránek) a stráví na firemních webech nejdelší dobu (3:34 minuty) ze všech sledovaných kategorií. Cenové srovnávače zasílají zároveň nejvíce nových návštěv (61 %), tedy těch, kteří firemní webové stránky navštívily poprvé.

Návštěvy ze slevových serverů

Návštěvníci ze slevových serverů a jejich agregátorů nejsou k návštěvám firemních webů motivováni potřebou nákupu, ale spíše si chtějí ověřit kvality a reference poskytovatele slevy, popř. kontakty. Stráví proto na webu dlouhou dobu (3:41 minuty), vstupní stránky opouštějí v menší míře (47 %), ale prohlédnou si méně stránek (4,5 stránky). Slevové stránky zasílají na firemní weby stále menší počet nových návštěvníků (35 %).

Návštěvy z newsletterů

U návštěv z reklamních e-mailů a pravidelných zpravodajů bylo zaznamenáno největší zhoršení všech měřených parametrů. Tento negativní trend je způsoben rostoucím počtem těch zdrojů newsletterů, které mají více jak 70 % nových návštěv.

Návštěvy z placených reklamních systémů

Návštěvy z placených reklamních systémů, jako např. AdWord, či Sklik, opouštějí vstupní stránku v nejmenší možné míře (pouze 45 %) a pozitivní je v tomto případě i trend, ze kterého se lze domnívat, že webové stránky firem jsou stále více speciálně upravené a motivující právě pro návštěvníky z těchto reklamních systémů. Návštěvy z PPC si prohlédnou sice hodně stránek (5,9 stránek), ale postupně dochází k poklesu nejenom v počtu zhlédnutých stránek, ale i v celkové době strávené na webu (3:19 minuty), stejně jako ve stále nižším počtu nových návštěv.

Návštěvy z vyhledávačů

Návštěvy ze všech vyhledávačů zhlédnou 4,3 stránky, stráví na webu 2:50 minuty, 43 % návštěvníků přichází na firemní weby poprvé a ve větší míře okamžitě opouštějí vstupní stránku (55 %). Rozdíly v chování návštěv na webových stránkách z vyhledávačů jsou patrné především při podrobnějším zkoumání největších zástupců, tedy Google a Seznamu, odděleně.

Návštěvy ze sociálních sítí

Návštěvy ze sociálních sítí, jako např. z Facebooku, Twitteru, či blogů, stráví na webu kratší dobu, prohlédnou si nejméně stránek, ale stále se jedná ve větší míře o nové návštěvníky.

Zdrojem dat je 2 100 Google Analytics účtů od roku 2010 do prvního čtvrtletí 2013.

Obrazová galerie:
Štítky: 

Podobné články

Infografika: Jak správně na marketing

16. 7. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Effectix.com)
Máte e-shop? A jste si jistí, že investujete do internetové reklamy efektivně? Jsou návštěvníci webu, na kterých inzerujete, skutečně vašimi potenciálními zákazníky? Podívejte se, zda se vyplatí investovat do internetových katalogů, srovnávačů zboží a newsletterů. Čtěte více

Za výhodnější umístění v Google Nákupy se bude platit

24. 7. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Effectix.com)
Google oznámil zpoplatnění služby Nákupy. Možnost připlatit si za umístění ve srovnávači zboží by firmy mohly dostat ještě letos před Vánocemi. Čtěte více
Ukázka služby Google Nákupy

Google Nákupy zvyšují návštěvnost e-shopů

20. 3. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Effectix.com)
Effectix.com zveřejnil první statistiky k produktu Google Nákupy. Z průzkumu vyplývá, že srovnávač cen zboží Google Nákupy generuje českým e-shopům přibližně pět procent návštěvnosti pocházející z vyhledávání Googlu. Čtěte více