Infografika: Češi se nejčastěji připojují k internetu na smartphonech

30. 11. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: AITOM)
Volbu zařízení, která Češi nejčastěji používají pro prohlížení internetu, nejvíce ovlivňuje pohlaví, věk a výše příjmu. Smartphony se těší největší oblibě, každý druhý Čech využívá svůj chytrý telefon na surfování po internetu. Druhým nejčastěji používaným zařízením jsou přenosné počítače.

Tablet používají ženy i muži ve stejné míře (čtyři procenta), malý rozdíl je také u notebooku (muži 32 %, ženy 27 %). Až 49 % žen se připojuje k internetu přes smartphone, u mužů je toto číslo o 10 % nižší. Mužům vyhovuje také stolní počítač (25 % z nich), toto zařízení naopak není příliš populární u žen, využívá jej jen 18 % z nich.

„Výsledky výzkumu dokazují, že je potřeba počítat při tvorbě webů a reklamy i s mobily,” dodal vedoucí vývoje Tomáš Odl z digitální agentury AITOM. Obecně telefony využívají lidé velmi často k zábavě. V B2B je toto procento nižší, ale i zde se vyplatí se smartphony počítat: „Vytížení lidé si postupně zvykají pracovat i cestou do práce, na mobilech tak třeba vybírají dodavatele, hledají informace či pročítají reference.”

Na smartphonech jsou nejčastěji online mladí

Dalším rozhodujícím činitelem je věk, největší rozdíly agentura vypozorovala u chytrých telefonů. Ty využívá až 61 % lidí mezi 18-29 lety, ve skupině 30-44 let jde o 46 % a mezi lidmi v letech 45-50 se najde jen 24 %. Výrazné rozdíly lze ale nalézt i u stolních počítačů, tam je posloupnost přesně opačná.

Nejaktivnějšími uživateli jsou lidé mezi 45-50 lety (39 %), poté skupina 30-44 let (17 %) a až nakonec lidé mezi 18. a 29. rokem života (11 %).

Nejmenší rozdíly společnost našla v případě notebooků, čísla se pohybují okolo 30 % - ve skupině mezi 18-29 jde o 24 %, v kategorii od 30 do 44 let o 31 % a mezi lidmi v rozmezí 45-50 let se našlo jen 33 % uživatelů.

Na výběr zařízení má poté vliv také osobní příjem, stále zde však platí pořadí smartphone - notebook - stolní počítač. Lidé s příjmem do 20 tisíc měsíčně volí k připojení nejčastěji chytrý telefon (45 %), podobně jsou na tom uživatelé s výdělkem mezi 30 až 50 tisíci (50 %). Přenosné notebooky více používá skupina s příjmem do 20 tisíc (29 %), lidí s měsíčním výdělkem mezi 30 až 50 tisíci je ale jen o dvě procenta méně (27 %). Stejný procentuální rozdíl agentura objevila i v případě stolních počítačů, obecně jsou ale nejméně populární. Užívá je pouze 22 % lidí s měsíčním příjmem do 20 tisíc, uživatelů s vyšším výdělkem je pouhých 20 %.

Nejvyšších čísel dosáhly tedy ve skoro každé kategorii smartphony, jiné typy zařízení preferují pouze lidé mezi 45. a 50. rokem života. Dále se preference liší především v závislosti na pohlaví. I když se muži i ženy shodnou na oblibě chytrých telefonů, muži využívají mnohem více také stolní počítače. Nejmenší popularitu má poté tablet, obrací se na něj nejmenší procento všech dotázaných.

Výzkum pro agenturu AITOM zpracovala agentura STEM/MARK. Ve vzorku bylo zahrnuto 511 respondentů.

Podobné články

Ilustrační foto (Motorola)

Samsung se znovu stal nejprodávanější značkou chytrých telefonů

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej smartphonů v prvním čtvrtletí roku 2024 podle IDC meziročně vzrostl o 7,8 % a Samsung se znovu vyhoupl do pozice nejprodávanějšího výrobce. Čtěte více

Doogee představilo odolný smartphone s nočním viděním a dvojicí displejů

14. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Doogee)
Společnost Doogee doplnila svou řadu S o odolný chytrý telefon S200 5G, který svým uživatelům nabídne maximální spolehlivost a výdrž i v těch nejextrémnějších podmínkách. Nový model dále nabídne například kameru s nočním viděním nebo sekundární displej na zádech telefonu. Čtěte více

Motorola: chytrý telefon ThinkPhone (2025)

13. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Motorola)
Společnost Motorola představila novou generaci telefonu ThinkPhone určeného pro podnikatele a firemní uživatele. Telefon s pokročilými bezpečnostními funkcemi a softwarem, který bez problémů spolupracuje s počítači Lenovo ThinkPad, byl navržen pro zákazníky, kteří potřebují hardwarovou spolehlivost bez toho, aniž by obětovali efektivitu a funkčnost. Čtěte více
Lukáš Knotte, country manager Infinixu pro ČR a SR

Infinix prodal za dva roky působení na českém a slovenském trhu téměř 130 tisíc smartphonů

26. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Infinix)
Značka Infinix se etablovala na českém a slovenském trhu. Za dva roky se prodalo přes 126 000 kusů všech modelů čínského výrobce, který se tak pevně usadil na pátém místě prodejnosti. Oblibu si získal především inovativními technologiemi pro rychlé nabíjení, bohatým obsahem balení, ale hlavně skvělým poměrem cena/výkon. Čtěte více