Infografika: Češi jsou se svým širokopásmovým připojením k internetu spokojeni
Druhé Nizozemsko mělo nejvyšší míru spokojenosti s rychlostí širokopásmového internetu a druhou nejnižší míru problémů s Wi-Fi. Ovšem jen osm procent tamějších respondentů uvedlo, že jim jejich poskytovatel internetu doporučuje, jak implementovat pokročilejší funkce domácí sítě.
V Německu, které spolu se Spojeným královstvím skončilo třetí, byla zaznamenána nejmenší spokojenost s rychlostí domácího
širokopásmového připojení, ale zdaleka největší spokojenost s poskytovateli internetových služeb; 31 % německých respondentů uvedlo, že jim poskytovatel internetu poskytuje „veškerou potřebnou pomoc pro řešení problémů s připojením“. Ve Spojeném království 20 % spotřebitelů konstatovalo, že je jejich domácí širokopásmové připojení často pomalé. Britští spotřebitelé ovšem zaznamenali nejméně problémů s domácím Wi-Fi. Uživatelé v Británii jsou také méně spokojeni se službami zákazníkům, které poskytuje jejich ISP, než uživatelé v ostatních zkoumaných zemích.
Švédsko obsadilo poslední příčku žebříčku v důsledku kombinace neuspokojivých výsledků: Téměř každý pátý tamní spotřebitel konstatoval, že je jeho domácí širokopásmové připojení často pomalé, a 16 % má pravidelně problémy s Wi-Fi. Pouze 5 % švédských respondentů uvedlo, že jim poskytovatel internetu doporučuje, jak v domácí síti implementovat pokročilejší funkce.
Faktory ovlivňující rozvoj širokopásmových sítí, jako jsou geografické podmínky, počet a hustota obyvatelstva či stávající infrastruktura, jsou v různých částech Evropy významně odlišné. Zajímavé je, že vítězové z hlediska rychlosti připojení nebyli vždy na nejvyšších příčkách žebříčku z pohledu služeb zákazníkům.
Průzkum navíc ukázal, že i když je většina evropských spotřebitelů se svým širokopásmovým připojením vcelku spokojena, stále existuje značný prostor pro zlepšení:
- 17 % Evropanů říká, že jejich domácí širokopásmové připojení je často pomalé;
- 19 % má pravidelně problémy s bezdrátovým internetem v domácnosti;
- 10 % říká, že jejich mobilní internet funguje lépe než širokopásmové připojení;
- 23 % spotřebitelů se domnívá, že mu jeho poskytovatel internetu poskytuje veškerou potřebnou pomoc pro řešení problémů s připojením.