IceWarp připravuje privátní AI modely založené na firemních datech, které nikdy neopustí prostředí klienta

26. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IceWarp)
Nejen zapojení ChatGPT do účtu uživatele, ale i privátní jazykové modely založené výhradně na datech klienta, která nikdy neopustí prostředí komunikační platformy IceWarp. Tak vypadají vybrané plány provozovatele této služby, která představuje alternativu ke službám jako Microsoft 365 nebo Google Workspace.

„Při implementaci ChatGPT do IceWarpu jsme museli dát uživatelům volbu, zda chtějí umělou inteligenci využívat, protože někteří klienti vyžadují plnou kontrolu nad svými daty. To nás přivádí k jedné z budoucích výzev zaměřených na AI – klientům plánujeme nabízet privátní datové modely, které budou postaveny výhradně na jejich vlastních firemních zdrojích a nikdy neopustí jejich prostředí,“ vysvětlil říká technický ředitel IceWarpu Antonín Prukl.

Na AI s rozumem

Už při integraci ChatGPT postupoval IceWarp odlišně od jiných poskytovatelů komunikačních platforem. Podle Prukla totiž mnoho lidí nezná správné využití ani omezení umělé inteligence, a pokud firma není opatrná, může jí taková technologická slepota svést ke špatným investicím i implementacím. Nejdůležitější je podle technického ředitele IceWarpu sladit nové trendy s reálnými obchodními potřebami a výsledky. „Nikdy nepřidávejte do své aplikace nějakou novou funkci jen proto, že ji má i konkurence,“ varoval.

„Jednou z věcí, které nám v IceWarpu pomáhají držet správný směr, je práce v malých týmech. Oproti megakorporacím tak máme omezené zdroje, což nás nutí dobře plánovat a vytyčené cesty se držet. Někdo může naši velikost vnímat jako nevýhodu, ale ve skutečnosti nás to udržuje na stejné vlně a zajišťuje, že všichni aktivně směřujeme ke stejnému cíli. Implementace ChatGTP do IceWarpu je dobrým příkladem tohoto přístupu,“ konstatoval Antonín Prukl. Samotná integrace podle něj byla relativně jednoduchá. „Naším hlavním úkolem však bylo vymyslet intuitivní použití této technologie a zajistit bezproblémový uživatelský zážitek,“ dodal.

ChatGPT v IceWarpu funguje jako doplněk, který si uživatel může aktivovat, pokud má vlastní účet u OpenAI. Poté se mu ikonka ChatGPT objevuje u jednotlivých funkcí IceWarpu a dokáže například číst e-maily a vytvářet z nich zkrácené souhrny, navrhovat odpovědi, vytvářet texty na zadání, překládat mezi většinou světových jazyků v reálném čase nebo opravovat gramatické chyby. Funkce AI jsou dostupné u e-mailu, dokumentů a TeamChatu.

Podobné články

Jakub Opálka (Salesforce): AI přináší do oblasti CRM systémů zásadní změny

11. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Rozhovor s Jakubem Opálkou, territory managerem společnosti Salesforce, odhaluje vliv umělé inteligence (nejenom) na svět podnikových CRM systémů. Kromě dopadů a využití AI v oblasti CRM platforem jsme hovořili také o bezpečnosti dat, které AI svěřujeme, nebo o vnímání důvěry v digitální éře. Prostor dostalo i působení společnosti Salesforce na českém trhu. Čtěte více

GFI Software představilo AI nástroj Eloquens pro automatizaci e-mailové komunikace

27. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Řešení Eloquens od GFI Software pro automatizaci podnikové e-mailové komunikace eliminuje neefektivní činnosti v podnikové e-mailové komunikaci. Díky využití pokročilé technologie umělé inteligence přináší až 60% zkrácení času, o 70 % rychlejší reakce a 30% snížení nákladů na zpracování odpovědí. Čtěte více

Arrow nabídne digitální pracovní platformy Omnissa

29. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Arrow ECS)
Společnost Arrow Electronics podepsala celoevropskou smlouvu s poskytovatelem digitálních pracovních platforem Omnissa. Arrow tak bude svým partnerům poskytovat přístup k digitálním pracovním platformám na bázi AI, které se přizpůsobují způsobu práce uživatelů a současně optimalizují bezpečnost, IT provoz i náklady. Čtěte více
Alexander Eisl, CIO ve Škoda Auto

AI může za rok zvýšit hodnotu českých firem o 16 %

12. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAP a DCD Publishing)
Firmy v Česku se k umělé inteligenci staví pozitivně. 83 % z nich již AI využívá nebo plánuje zavést do svých procesů. Ačkoliv se téměř čtyři z deseti obávají nedostatku kvalifikovaných pracovníků, predikce ukazují, že by AI mohla do roku 2025 zvýšit hodnotu českých firem v průměru o 16 %. Čtěte více