IceWarp připravuje privátní AI modely založené na firemních datech, které nikdy neopustí prostředí klienta
„Při implementaci ChatGPT do IceWarpu jsme museli dát uživatelům volbu, zda chtějí umělou inteligenci využívat, protože někteří klienti vyžadují plnou kontrolu nad svými daty. To nás přivádí k jedné z budoucích výzev zaměřených na AI – klientům plánujeme nabízet privátní datové modely, které budou postaveny výhradně na jejich vlastních firemních zdrojích a nikdy neopustí jejich prostředí,“ vysvětlil říká technický ředitel IceWarpu Antonín Prukl.
Na AI s rozumem
Už při integraci ChatGPT postupoval IceWarp odlišně od jiných poskytovatelů komunikačních platforem. Podle Prukla totiž mnoho lidí nezná správné využití ani omezení umělé inteligence, a pokud firma není opatrná, může jí taková technologická slepota svést ke špatným investicím i implementacím. Nejdůležitější je podle technického ředitele IceWarpu sladit nové trendy s reálnými obchodními potřebami a výsledky. „Nikdy nepřidávejte do své aplikace nějakou novou funkci jen proto, že ji má i konkurence,“ varoval.
„Jednou z věcí, které nám v IceWarpu pomáhají držet správný směr, je práce v malých týmech. Oproti megakorporacím tak máme omezené zdroje, což nás nutí dobře plánovat a vytyčené cesty se držet. Někdo může naši velikost vnímat jako nevýhodu, ale ve skutečnosti nás to udržuje na stejné vlně a zajišťuje, že všichni aktivně směřujeme ke stejnému cíli. Implementace ChatGTP do IceWarpu je dobrým příkladem tohoto přístupu,“ konstatoval Antonín Prukl. Samotná integrace podle něj byla relativně jednoduchá. „Naším hlavním úkolem však bylo vymyslet intuitivní použití této technologie a zajistit bezproblémový uživatelský zážitek,“ dodal.
ChatGPT v IceWarpu funguje jako doplněk, který si uživatel může aktivovat, pokud má vlastní účet u OpenAI. Poté se mu ikonka ChatGPT objevuje u jednotlivých funkcí IceWarpu a dokáže například číst e-maily a vytvářet z nich zkrácené souhrny, navrhovat odpovědi, vytvářet texty na zadání, překládat mezi většinou světových jazyků v reálném čase nebo opravovat gramatické chyby. Funkce AI jsou dostupné u e-mailu, dokumentů a TeamChatu.