Hodnocení internetových nákupů získává na popularitě

19. 8. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
Hodnocení a recenze internetových uživatelů jsou při rozhodování o nákupu stále důležitější. Počty hodnocení a recenzí internetových obchodů rostou, za první polovinu letošního roku zákazníci udělili již přes dva miliony hodnocení a recenzí. Na internetu je dnes ohodnocen téměř každý třetí nákup.
Foto: Freeimages.com

Hodnocení a recenze téměř čehokoliv jsou ve světě internetu dlouhodobým fenoménem, u internetových obchodů to platí dvojnásob. Pro zákazníka jsou v současnosti recenze a hodnocení jednou z nejdůležitějších věcí, podle které se rozhodují o nákupu. Češi se naučili recenze nejen číst, ale sami aktivně e-shopy a spokojenost s nimi hodnotí. „Průměrný měsíční počet hodnocení nákupů vzrostl meziročně zhruba o čtvrtinu, od roku 2012 se tento počet udělených recenzí nebo hodnocení nákupů téměř ztrojnásobil,“ řekl Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz, a pokračoval: „Na Heurece je zákazníky hodnocen téměř každý třetí nákup, tento rok udělili zákazníci průměrně 350 000 hodnocení nebo recenzí měsíčně.“

 „Jedním z ocenění, které pomáhají zákazníkům rozlišit kvalitní e-shopy, je výhra v soutěži ShopRoku, jejíž hlasovací fáze právě hlasuje. Vítězové a finalisté soutěže ShopuRoku nasbírají mnohonásobně větší počet recenzí než ostatní obchody,“ doplnil Braverman. Navíc se s vítězstvím v soutěži většinou zvyšuje počet kladných a pozitivních hodnocení.

Počet hodnocení se zvyšuje také s vrcholem sezóny, kterým jsou každoročně vánoční nákupy. Rekordem na Heurece je prozatím loňský prosinec, během kterého bylo uděleno celkem přes 600 000 hodnocení. Protože občas dochází k udělování falešných nebo nepravých recenzí, jsou všechny recenze na Heurece kontrolovány čtyřmi různými mechanismy, aby se včas odstranily ty závadné nebo podvodné.

Také pro samotné e-shopy jsou recenze a hodnocení důležitou součástí při odhalování slabých stránek, jsou zdrojem důležité zpětné vazby od zákazníků o tom, co je potřeba zlepšit. Při správných reakcích se navíc dají i negativní recenze přeměnit v konkurenční výhodu.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce ve třetím kvartálu roku 2024 nadále rostla

18. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšných předchozích dvou kvartálech podařilo udržet pozitivní trend i nadále. Třetí čtvrtletí tohoto roku skončilo s celkovým nárůstem tržeb o pět procent. Z pravidelné analýzy Heureka eCommerce Insider zároveň vyplývá, že se mírně snížila průměrná hodnota objednávky na 1 389 Kč. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více