Hackeři při útocích (opět a stále častěji) napodobují známé značky

29. 7. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Check Point)
Výzkumný tým společnostiCheck Point zveřejnil zprávu „Brand Phishing Report“ zaměřenou na phishingové útoky ve 2. čtvrtletí 2022. Z reportu vyplývá, jaké značky kyberzločinci nejčastěji napodobovali při pokusech o krádeže osobních dat nebo platebních údajů.

Nejčastěji napodobovanou značkou při phishingových útocích byl opět LinkedIn, uživatelé si tak musí dávat pozor na nejrůznější triky. Sociální sítě jsou celkově nejčastěji napodobovanou kategorií, následují technologické organizace, které na druhém místě vystřídaly přepravní společnosti.

Z technologických značek se hackeři nejčastěji maskují za Microsoft, který se posunul na druhé místo. 13 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky se snažilo nalákat uživatele právě jménem tohoto technologického giganta, což je více než dvojnásobek oproti předchozímu čtvrtletí. Do první desítky se nově dostaly také Adidas, Adobe a HSBC, ačkoli jejich podíl nebyl nijak výrazný, ve třetím čtvrtletí může dojít k dalšímu nárůstu.

„Phishingové e-maily jsou v arzenálu prakticky všech hackerů, protože jde o rychlou a efektivní cestu, jak při relativně nízkých nákladech vyzkoušet pozornost milionů uživatelů,“ řekl Peter Kovalčík, regionální ředitel, Security Engineer EE v kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Důvěryhodné značky v uživatelích vzbuzují falešný pocit bezpečí, čehož kyberzločinci mohou zneužít.“

„Kyberzločinci využijí jakoukoli značku, která má dostatečný dosah a důvěru uživatelů. Proto v Top 10 vidíme nově Adidas, Adobe a HSBC. A důvod, proč podobné phishingové podvody hackeři stále používají, je prostý. Funguje to. Uživatelé proto musí být obezřetní a dávat si pozor na varovná znamení, jako jsou špatná gramatika, pravopisné chyby nebo podivné názvy domén,“ dodal Peter Kovalčík.

Při phishingových útocích se kyberzločinci snaží napodobovat známé značky a jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Hackeři chtějí využít důvěry a lidské emoce, jako je strach z promeškání slevy. Pocit naléhavosti může způsobit, že uživatelé na něco kliknou, aniž by si předtím ověřili, zda e-mail skutečně pochází od dané značky. Může tak dojít ke stažení malware nebo krádeži cenných osobních údajů.

Nejčastěji napodobované značky ve phishingových podvodech v 2. čtvrtletí 2022

  1. LinkedIn (45 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky)
  2. Microsoft (13 %)
  3. DHL (12 %)
  4. Amazon (9 %)
  5. Apple (3 %)
  6. Adidas (2 %)
  7. Google (1 %)
  8. Netflix (1 %)
  9. Adobe (1 %)
  10. HSBC (1 %)
Štítky: 
Bezpečnost, Phishing, Check Point

Podobné články

Celosvětové výdaje na kybernetickou bezpečnost letos vzrostou o 12,2 %

27. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
IDC očekává, že celosvětové výdaje na bezpečnost vzrostou v roce 2025 meziročně o 12,2 %. Rostoucí složitost a četnost kybernetických hrozeb - urychlená umělou inteligencí - nutí organizace přijímat pokročilejší obranná opatření. V důsledku toho se předpokládá, že výdaje na bezpečnost budou po období mezi lety 2023 až 2028 trvale růst až na 377 miliard dolarů. Čtěte více

Stabilní a odolný: Takový byl podle IDC vloni trh s bezpečnostními zařízeními

12. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle společnosti IDC byly celkové tržby na trhu s bezpečnostními zařízeními stabilní. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 trh vykázal 1,5% růst v tržbách a dosáhly 5,1 miliardy dolarů (meziroční nárůst 77 milionů dolarů). Z hlediska tržeb si vloni nejlépe vedl region EMEA s meziročním nárůstem o 12,4 %. Dodávky činily 1,2 milionu kusů (2,7% nárůst ve srovnání se stejným obdobím roku 2023). Čtěte více

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více