Gartner: Firmy musejí být schopny reagovat na změny
„Přestože řada organizací je buď na začátku, nebo již prochází procesem digitální transformace, předpokládáme, že jen asi 30 % z nich uspěje,“ řekla Julie Shortová, ředitelka pro výzkum ve společnosti Gartner. „Ti, kdo chtějí být mezi oněmi 30 %, musí mít management a vedení IT připravené podstoupit rychlé změny v oblastech obchodních modelů, firemních procesů a souvisejících technologií,“ dodala Shortová.
Výsledkem inovace bude, že některé procesy budou záměrně navrženy jako nestabilní – tedy takové, které lze snadno měnit a dynamicky přizpůsobit požadavkům zákazníků. Právě tyto procesy budou klíčové díky své agilitě, přizpůsobitelnosti a možnosti jejich nasměrování – zařadí se díky tomu mezi hlavní konkurenční diferenciátory a zároveň umožní zachovat jiné velké a stabilní procesy.
Právě nedostatečná vyspělost v oblasti řízení podnikových procesů (BPM) způsobí, že během příštích dvou let až 80 % organizací nesplní požadované obchodní cíle v oblasti rozvoje digitálního byznysu.
Digitální byznys mění konkurenční prostředí, takže jednorázová změna či modernizace procesů nestačí. Stále častější významné či radikální nepředvídatelné změny, stejně jako dlouhá přechodná období znamenají, že organizace musí být dostatečně odolné, přizpůsobivé a tvůrčí – tak aby změny dokázaly včas zaznamenat, rozpoznat a reagovat na ně.