Fujitsu se díky novému programu hodlá vypořádat s nedostatkem IT pracovníků
Klíčová sdělení:
- Fujitsu na programu spolupracuje s technologickými partnersky ServiceNow, SAP a Microsoft.
- Cílem je reagovat na celosvětový, dlouhodobě přetrvávající nedostatek zkušených IT zaměstnanců.
- Úkolem Global Strategic Partner Academy je zvyšování kvalifikace stávajících, nových i potenciálních zaměstnanců Fujitsu a snižování překážek pro zapojení nedostatečně zastoupených skupin populace při získávání a rozvíjení poptávaných dovedností s obchodním a společenským zaměřením v oblasti digitálních technologií.
- Program je základem dlouhodobé strategie společnosti Fujitsu a je v souladu se strategickými rozvojovými cíli OSN v oblastech hospodářského růstu, snižování nerovností či kvality a dostupnosti vzdělávání.
Podrobnější informace
Prostřednictvím programu hodlá Fujitsu vytvořit globální komunitu digitálních odborníků, kteří budou zákazníkům z různých oborů pomáhat zvládat současné výzvy. Fujitsu Academy jde však zároveň za hranice rozvoje a certifikací založených čistě na znalostech. Cílem je rovněž rozvíjet schopnosti prozákaznického přístupu a cítění.
V IT světě jsou aktuálně miliony volných pracovních míst, jejichž obsazení je klíčové pro další ekonomický i sociální rozvoj a udržení konkurenceschopnosti. Poptávka navíc aktuálně sílí i kvůli oživení globální ekonomiky nastartovanému odeznívající kovidovou pandemií a uvolňujícími se restrikcemi. Podle odhadů Světového ekonomického fóra ročně schází v Evropě, Severní Americe, Singapuru, Austrálii a Číně téměř 12 milionů kvalifikovaných IT expertů. Nedostatek pracovníků označuje za jednu z hlavních překážek dalšího technologického rozvoje např. i agentura Gartner.
Program Fujitsu Global Strategic Partner Academy, na kterém se podílejí také společnosti ServiceNow, SAP a Microsoft, má ambici tento stav aktivně řešit či mírnit.
Fujitsu tento program, který bude nabízet také možnost celoživotního rozvoje dovedností i kariérní příležitosti, nabízí celosvětově.