ESET v tržbách poprvé překročil půl miliardy eur a těší se z věrných zákazníků
Loňský rok byl pro ESET rekordní z hlediska tržeb i zisku. Tržby dosáhly hranice 526,6 milionu eur (14 miliard korun), což představuje 8,5% meziroční nárůst. Čistý zisk překročil 77,7 milionu eur (dvě miliardy korun).
„Půl miliardová hranice představuje další milník za naším cílem stát se jedním z třech největších globálních dodavatelů bezpečnostních řešení na světě a přesáhnut miliardovou hranici,“ uvedl Richard Marko, generální ředitel společnosti ESET.
Nejlepší výsledky má ČR
Nejsilnějším regionem z pohledu tržeb zůstává nadále Evropa, Blízky východ a Afrika (EMEA) s 53% podílem. Následuje Severní Amerika s 25 % podílem a Asie a Pacifik s 22 % podílem. V rámci států se meziročně nejvíce dařilo české pobočce, která má za sebou rekordní rok. Meziroční nárůst tržeb zde dosáhl 23 %. Celkový obrat ESETu v České republice dosáhl výše 460,4 milionu korun.
„Výsledky nás těší. Český trh je mimořádně saturovaný, proto jsem opravdu rád, že se nám dlouhodobě daří,“ poznamenal Filip Navrátil, obchodní ředitel české pobočky společnosti ESET. „Navíc podle průběžné analýzy obchodních výsledků i analýz trhu věříme, že i letos, jakkoli je tento rok plný výzev, se kterými se potýkáme všichni, se nám bude dařit. Zde nám kromě rozšířené nabídky velice pomáhá i mimořádně vysoká věrnost našich uživatelů, kterou přičítáme vysoké kvalitě produktů a služeb.“
Vsadit na věrnost se vyplácí
Dobré obchodní výsledky české pobočky odrážejí podle zástupců společnosti především úroveň péče o zákazníky. O spokojenosti tuzemských zákazníků pak nejvíce svědčí vysoká věrnost. U firemních zákazníků dosahuje celkem 88 %, u domácností pak 75% úrovně.
„Naši zákazníci u nás dlouhodobě zůstávají díky dlouhodobé kvalitě bezpečnostních produktů a vysoké úrovni technické podpory, kterou poskytujeme napřímo v českém jazyce nebo prostřednictvím odborných partnerů,“ vysvětlil Navrátil.
V jednotlivých produktových kategoriích se pohledem meziročního srovnání nejvíce dařilo produktům určeným pro šifrování koncových zařízení a bezpečnému přihlašování. Prodeje ESET Secure Authentication dosáhly růstu o 38 %. Vynikající výsledky podpořila i věrnostní akce pro domácí uživatele s názvem „3 roky za cenu 2“.
ESET chce proniknout mezi korporace
„Hlavní obchodní cíle společnosti ESET pro letošní rok míří především do segmentu Enterprise. I prostřednictvím zcela nových produktů a služeb, které jsme představili v září loňského roku, chceme nadále posilovat svou přítomnost v tomto segmentu,“ řekl Navrátil.
„Nezapomínáme ani na naši širokou partnerskou síť, která jen v České republice čítá na 3 500 resellerů. Jedním z konkrétních úkolů je zvýšit úroveň služeb, se kterou se naši zákazníci skrze partnery setkávají. Zaměříme se především na vzdělávání partnerů o naše know-how a zkušenosti v oblasti kybernetické bezpečnosti. Jen díky těmto všem krokům můžeme pomýšlet na překonání loňských výsledků,“ uzavřel Navrátil.