Efektivita e-mailingových kampaní v ČR je vyšší, než je celosvětový průměr
Dle společnosti VIVmail.cz je v České republice situace o dost lepší – míra efektivity se u klientů VIVmail.cz pohybuje průměrně na 19 %. Najdou se však i segmenty, kde dosahuje až 25 %.
E-mailové kampaně patří mezi nejefektivnější online marketingové nástroje s výrazně vyšší výkonností, než je tomu například u bannerové reklamy. Celosvětově platí, že je otevřeno 21,8 % rozeslaných e-mailových newsletterů a jejich příjemce klikne na 3,3 % z nich, aby se dozvěděl více na webových stránkách odesílatele. Výsledná efektivita, tedy poměr mezi otevřenými a „prokliknutými“ e-maily, je na úrovni 13 %. V Evropě (bez Velké Británie) je situace o něco lepší, efektivita činí 14,8 %. Nejúspěšnějšími obory jsou pak vzdělávání a neziskové organizace, jedny z nejhorších výsledků naopak vykazuje sektor marketingu.
Z hlediska otevíraní zaslaných e-mailových newsletterů (Open Rate, OR) jsou na tom globálně z odvětví nejlépe vzdělávání (30,9 %), pojištění (27,5 %) a automobily (27,3 %), naopak nejhorších výsledků dosahují marketéři v retailu (20,5 %), médiích (19,3 %) a úplně nejhůř jsou na tom v marketingu (18,2 %). „Skvělá čísla v odvětví Školství a vzdělání jsou způsobená tím, že většina e-mailů s touto tématikou jde opravdu lidem, kteří o vzdělání či informace spjaté se vzděláním mají zájem,“ uvedl Vladan Hejnic, ředitel společnosti VIVmail.cz a dodal: „V ČR vykazuje nejlepší Open Rate oblast hobby, kde se pohybujeme na úrovni 29 %, a dobře se daří i sektoru produktů pro domácnost s 24 %.“
Pokud se zaměříme na prokliky z e-mailů (Click-Through Rate, CTR), tak globálně nejvýkonnější jsou kampaně neziskovek (5,3 %), hardwaru a telekomunikací (5 %) a vzdělávání (4,3 %). Naproti tomu nejhorších čísla vykazují software a online služby (2,7 %), média a vydavatelství (2,7 %) a dno patří ubytování a cestování (2,4 %) a marketingu (2,4 %). V ČR opět vede sekce hobby s CTR 7,33 %.
Z výše uvedeného vyplývá, že nejefektivnější e-mailingové kampaně (Click Through Open Rate, CTOR) mají neziskovky (19,4 %), hardware a telekomunikace (16,2 %) a retail a e-commerce (15 %) a naopak nejméně efektivní jsou sektory marketingu (10,7 %), softwaru a online služeb (10,1 %) a ubytování a cestování (9,2 %). „Na rozdíl od CTR je metrika CTPR více určují z hlediska výkonu. Nízké CTR může znamenat například neočištěnou databázi, či jinou spojitost s daty. Nízké CTOR naznačuje spíše problém v technologii rozesílání,“ řekl Vladan Hejnic.
Údaje vyplývají z celosvětových statistik IBM Marketing Cloud a společnosti VIVmail.cz.