E-shopy se letos musí zaměřit na online marketing
V loňském roce boom zažila především oblast food delivery a také on-line platby. Mezi nejprodávanější produkty v roce 2013 patřila elektronika. Rok 2013 přinesl i nové služby, jako například Twisto. Zvyšuje se také objem objednávek přes mobilní telefony a tablety. V ČR je více než 35 000 e-shopů a v roce 2014 nebudou přibývat.
Loni mezi nejprodávanější produkty patřila tradičně elektronika, kde vévodily tablety a robotické vysavače. Rok 2013 byl ve znamení prodeje potravin online, ať už jde o nákup surovin nebo jídel z restaurací. Lidé si tyto rychlé a pohodlné nákupy oblíbili a jsou ochotni za dopravu i připlatit
„Minulý rok jsme mohli sledovat nárůst nákupů přes mobily a tento trend bude nadále pokračovat. Praxe ukázala zvýšení konverze u obchodů, které mají mobilní verzi, Bohužel mnoho e-shopů není na tento druh prodeje zatím připraveno,“ komentoval Miroslav Uďan, CEO Shoptet.cz.
Mezi novinky e-commerce minulý rok patřila například Kouzelná Almara, která bohužel již skončila, nebo Twisto, které umožňuje zaplacení až po 14 dnech od doručení. Také došlo k posunu při placení, zákazníci se přestávají bát on-line plateb a podíl objednávek na dobírku klesá. „Zásadní změny nelze u on-line obchodů očekávat. Tím, že je v České republice mnoho e-shopů, prosperovat budou především ty, které zvládnout on-line marketing.
Pro zvýšení prodejů bude zásadní nákupy více personalizovat, tedy používat subscription modely, kdy si e-shop zjistí potřeby zákazníka a po potvrzení mu zboží mu zasílá automaticky. Jedním z příkladů, kde tento systém využívají je obchod Chlapskazasilka.cz. E-shopy se také musí naučit lépe vytěžovat klienty, kteří u nich již nakoupili, například poskytnutím slevy nebo načasovaným e-mailingem,“ předjímá Miroslav Uďan.