E-shopy se letos musí zaměřit na online marketing

24. 1. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Shoptet.cz)
Oblast e-commerce v roce 2013 posilovala, celkový obrat dosáhl 58 miliard korun. Aby letos e-shopy uspěly, budou se podle Shoptet.cz jejich provozovatelé muset zaměřit na on-line marketing a větší vytěžování stávajících zákazníků.
Foto: SXC.hu

V loňském roce boom zažila především oblast food delivery a také on-line platby. Mezi nejprodávanější produkty v roce 2013 patřila elektronika. Rok 2013 přinesl i nové služby, jako například Twisto. Zvyšuje se také objem objednávek přes mobilní telefony a tablety. V ČR je více než 35 000 e-shopů a v roce 2014 nebudou přibývat.

Loni mezi nejprodávanější produkty patřila tradičně elektronika, kde vévodily tablety a robotické vysavače. Rok 2013 byl ve znamení prodeje potravin online, ať už jde o nákup surovin nebo jídel z restaurací. Lidé si tyto rychlé a pohodlné nákupy oblíbili a jsou ochotni za dopravu i připlatit

„Minulý rok jsme mohli sledovat nárůst nákupů přes mobily a tento trend bude nadále pokračovat. Praxe ukázala zvýšení konverze u obchodů, které mají mobilní verzi, Bohužel mnoho e-shopů není na tento druh prodeje zatím připraveno,“ komentoval Miroslav Uďan, CEO Shoptet.cz.

Mezi novinky e-commerce minulý rok patřila například Kouzelná Almara, která bohužel již skončila, nebo Twisto, které umožňuje zaplacení až po 14 dnech od doručení. Také došlo k posunu při placení, zákazníci se přestávají bát on-line plateb a podíl objednávek na dobírku klesá. „Zásadní změny nelze u on-line obchodů očekávat. Tím, že je v České republice mnoho e-shopů, prosperovat budou především ty, které zvládnout on-line marketing.

Pro zvýšení prodejů bude zásadní nákupy více personalizovat, tedy používat subscription modely, kdy si e-shop zjistí potřeby zákazníka a po potvrzení mu zboží mu zasílá automaticky. Jedním z příkladů, kde tento systém využívají je obchod Chlapskazasilka.cz. E-shopy se také musí naučit lépe vytěžovat klienty, kteří u nich již nakoupili, například poskytnutím slevy nebo načasovaným e-mailingem,“ předjímá Miroslav Uďan.

Štítky: 

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více