E-maily řešíme stále častěji na mobilech, obliba PC klesá
Na mobilu bylo vloni otevřeno v průměru 54 % zpráv.
Používání desktopu ke čtení e-mailů se snižuje, v průběhu roku 2016 kleslo z 19 % na 16 %, naopak se zvýšila popularita webmailu, a to 27 % na 30 %.
Apple iPhone, Gmail a Apple iPad svoji pozici mezi nejpoužívanějšími e-mailovými klienty v loňském roce posílily, naopak se snížil podíl Outlooku (přestože popularita Outlook.com se zvýšila). Klient Thunderbird vypadl z Top 10. Apple Mail byl nejpopulárnější desktopovou aplikací, měl větší podíl než Outlook.
V České republice patřily mezi nejpopulárnější webmaily Seznam.cz, Gmail a Centrum.cz.
Mobilní platforma je pro otevírání e-mailů nejčastější volbou od roku 2013, v roce 2016 její podíl překonal 50 %. Z toho 46 % připadá na zařízení Apple iOS, vyplývá ze statistik společnosti Litmus na základě analýz více než 17 miliard e-mailových zpráv doručených v průběhu roku 2016.
Mobilní éru v e-commerce podtrhuje fakt, že podle průzkumu společností Litmus, SalesForce a Fluent bylo vloni 93 % B2C webů optimalizováno pro mobilní zařízení, přitom o rok dříve šlo o 85 % a v roce 2014 o 74 %. V e-mail marketingu se situace vyvíjí ještě dramatičtěji, zatímco v roce 2014 mělo 60 % newsletterů desktopový design se dvěma či více sloupci, vloni to bylo 23 %. Nejvíce vzrostl podíl mobilního designu s jedním sloupcem, který vloni dosáhl 50 %, nejmodernější responzivní design mělo 27 % zpráv. Důležitost správného designu ukazuje také fakt, že 51 % spotřebitelů se někdy odhlásilo z e-mailového newsletteru, protože se jim dobře nezobrazoval na mobilu.
„V České republice je jednoznačnou freemailovou jedničkou Seznam.cz, který má přes osm milionů aktivních schránek. Do nich chodí dvě třetiny až tři čtvrtiny všech e-mailových newsletterů, které svým zákazníkům rozesílají české e-shopy. Proto je také dobrá doručitelnost do e-mailových schránek Seznamu, kam denně přijde přes 60 milionů zpráv, pro každý internetový obchod v ČR kritická,“ řekl Vladan Hejnic, CEO společnosti VIVmail.cz.
Celkově, bez ohledu na platformu, si pozici nejpopulárnějšího e-mailového klienta s podílem 33 % zachovává Apple iPhone. Následuje Gmail s 20 % a Apple iPad se 13 %. Mezi 10 nejpoužívanějších klientů dále patřily Google Android (9 %), Apple Mail (7 %), Outlook (6 %), Outlook.com (5 %), Yahoo Mail (2 %), Windows Mail (1 %) a Windows Live Mail (1 %). Nejrozšířenější desktopovou verzí Outlooku byla na přelomu roku verze 2010, následovaná verzemi 2000-2007, které již mají ze strany Microsoftu ukončenou podporu.
Údaje vyplývají z informací společností Litmus a VIVmail.cz.