Držitelé karet Visa mohou v ČR využívat mobilní platby Android Pay
„Uvedení Android Pay na českém trhu vnímáme jako velmi důležitý krok pro masivní adoptování mobilních plateb, protože tato služba posouvá zákaznickou zkušenost držitelů platebních karet Visa na zcela novou úroveň. Díky tomu také očekáváme desetinásobné navýšení akceptační sítě do roku 2020,“ uvedl Marcel Gajdoš, country manager Visa pro Českou republiku a Slovensko.
„Jsme nadšení, že držitelé Visa karet v Česku mohou ode dneška jednoduše a bezpečně platit prostřednictvím Android Pay v mobilním telefonu. Používání služby Android Pay je bezpečnější a mnohem rychlejší než hledání peněženky a vytahování karty. Prostřednictvím Android Pay lze ode dneška zaplatit na více než 144 tisících prodejních místech v Česku,“ řekl Pali Bhat, viceprezident pro platební produkty společnosti Google.
Android Pay využívá bezkontaktní technologii Visa a novou generaci tokenizace, která významně zvyšuje bezpečnost dat z platebních karet. Právě token se používá k odesílání a procesu platby přes Android Pay. To znamená, že jméno a úplné údaje o kartě se v aplikaci nikdy nezobrazují a nikdy se s prodejcem nesdílejí. Token je vždy nastaven pouze pro určitou mobilní aplikaci, takže jej nelze zachytit a zneužít k nákupu po internetu někde jinde. Zákazníci mohou Android Pay používat kdekoliv, kde uvidíte bezkontaktní symbol.
Ze studie společnosti Visa o digitálních platbách vyplývá, že zájem o mobilní digitální platby neustále roste. Polovina české populace kontroluje svůj zůstatek nebo se přihlašuje k dalším službám prostřednictvím bankovní aplikace. Takřka polovina (47 %) Čechů již použila některou z digitálních peněženek (například PayPal), službu card-on-file (kde webové stránky ukládají platební údaje – např. Mall, Alza či Uber) nebo mobilní platební službu jako je právě Android Pay. Používání mobilních zařízení namísto stolních počítačů a notebooků je navíc pro spotřebitele čím dál tím pohodlnější. Chytré telefony, tablety nebo nositelná elektronika slouží k nákupům již 40 % českých spotřebitelů.