DPD rozšířilo svou síť o tisíc AlzaBoxů

24. 6. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD díky nové spolupráci s Alzou doručuje do více než tisícovky AlzaBoxů. Zákazníci je najdou po celém Česku a mohou si zde vyzvedávat balíčky z e-shopů. Síť DPD Pickup tak naroste na více než 2 500 výdejních míst a samoobslužných boxů.

DPD jako první balíkový přepravce na trhu otevřela již loni pilotních 12 samoobslužných boxů, které umí zásilky nejen vydávat, ale také přijímat, což zákazníci rádi využívají například k vracení zboží zpět do e-shopu. AlzaBoxy tuto možnost odeslání zásilky zatím nenabízejí, ale obě firmy na ní usilovně pracují a měla by být brzy také dostupná. Většina zásilek, která se objeví v samoobslužných boxech, jsou v tuto chvíli zásilky z e-shopů.

Doručení do AlzaBoxu probíhá stejně jednoduše jako u samoobslužných DPD boxů – zákazník si vybere zboží na e-shopu, zaplatí a v nabídce výdejních míst vybere příslušný box. Před doručením balíčku obdrží kód, který zadá přímo do boxu před vyzvednutím.

Vysoká obliba výdejních míst – tedy i samoobslužných boxů, je český fenomén. Podle našeho nejnovějšího průzkumu E-shopper Barometer jsme dokonce v porovnání se zbytkem Evropy ve využívání výdejních míst na druhém místě hned za Francií. Protože tento trend během pandemie ještě výrazně posílil, chtěli jsme našim zákazníkům nabídnout co nejširší síť a spolupráci s Alzou proto velmi vítáme, a to dokonce nejen v České republice,“ vysvětlil Miloš Malaník, generální ředitel DPD.

Mezinárodní přesah spolupráce dokládá fakt, že DPD v květnu obdobným způsobem rozšířila síť samoobslužných boxů, do kterých doručuje, i na Slovensku. A to o více než 500 AlzaBoxů.

„Věříme, že využití kapacity jednoho boxu více dodavateli je budoucnost v doručování. Díky napojení partnerů do naší sítě se AlzaBoxy stávají nedílnou součástí chytré městské infrastruktury a přispívají ke zvýšení kvality života obyvatel, uvedl Jan Moudřík, ředitel expanze a facility Alza.cz

AlzaBoxy, do kterých DPD v Česku doručuje, jsou rozmístěny převážně ve větších městech. Lze je najít ale také v menších městech a obcích, jako například v Broumově, Ivančicích, Volyni, Vamberku, Mimoni, Soběslavi nebo Podbořanech.

Podobné články

E-commerce v roce 2025: Trendy, které rozhodnou o úspěchu

30. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Brilo)
E-commerce vstupuje do nové éry, která redefinuje způsob, jakým lidé nakupují a firmy prodávají. Rok 2025 se ponese ve znamení inovací, personalizace a technologických pokroků. Pro české obchodníky to znamená nejen příležitosti, ale i výzvy. Čtěte více

Trendy v e-commerce: AI, rozvoj online to offline řešení, online tržiště a důraz na loajalitu

16. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Rok 2025 přinese do světa e-commerce změny poháněné technologiemi, které zásadně promění zážitek z nakupování. Mezi největší trendy a vlivy, kterým budou obchodníci čelit, patří podle společnosti Twisto například personalizace za pomoci AI, stírání hranic mezi online a offline světem, rozšiřování odložených plateb, rozvoj Open Bankingu, nebo zvyšování podílů online tržišť. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více