Dovolená bez elektroniky je rarita

13. 8. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Podle průzkumu agentury NMS pro Heureka.cz si 94 % Čechů s sebou na dovolenou bere mobilní telefon, 88 % si do kufru přibaluje fotoaparáty a 36 % se na dovolené neobejde bez notebooku či GPS navigace.

Nejčastěji, dokonce v 99 % případů, s sebou telefon na dovolenou přibalují mladí lidé mezi 16 – 30 lety. Tato věková skupina s sebou nejvíce vozí také ostatní elektroniku, jako např. navigaci, MP3 přehrávač či notebook.

Zajímavé je, že čtečku elektronických knih si s sebou berou nejčastěji lidé ve věkové kategorii 31 - 50 let, na dovolenou ji vozí již 8 % lidí. Bez jakékoliv elektroniky na dovolenou vyráží pouhé 1 % internetových uživatelů.

„Elektronika se stala neodmyslitelnou součástí našeho života a to i mimo domov a práci. Především u lidí do 45 let sledujeme díky tomu i výrazné změny v nákupním chování,“ uvedl ředitel NMS Market Research Michal Osuský. 

"Obliba nákupu elektroniky na internetu navíc oproti loňskému roku ještě stoupla. Zatímco v loňském roce výhradně anebo převážně nakupovalo elektroniku na internetu 34 % lidí, letos už to bylo 40% lidí. Výhradně v kamenných prodejnách tak elektroniku nakupuje již pouze 8% nakupujících,“ dodal Kamil Demuth z Heureka.cz.

Jakou elektroniku si berete s sebou na dovolenou?Celá ČR16 – 30 let31 – 50 let51 let a více
Mobilní telefon94 %99 %96 %88 %
Fotoaparát88 %90 %93 %80 %
Notebook36 %48 %36 %29 %
GPS navigaci30 %42 %29 %23 %
Videokameru21 %20 %23 %17 %
MP3 přehrávač 21 %39 %20 %10 %
Čtečku e-knih5 %3 %8 %2 %
Žádnou1 %0 %0 %3 %
 
Kde nakupujete elektroniku? Celá ČR16 – 30 let31 – 50 let51 let a více
Pouze na internetu10 %11 %10 %7 %
Spíše na internetu30 %31 %31 %26 %
Půl na půl na internetu a v kamenných obchodech39 %39 %39 %38 %
Spíše v kamenných obchodech14 %14 %13 %16 %
Pouze v kamenných obchodech8 %6 %6 %13 %
Štítky: 

Podobné články

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více

Česká e-commerce ve třetím kvartálu roku 2024 nadále rostla

18. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšných předchozích dvou kvartálech podařilo udržet pozitivní trend i nadále. Třetí čtvrtletí tohoto roku skončilo s celkovým nárůstem tržeb o pět procent. Z pravidelné analýzy Heureka eCommerce Insider zároveň vyplývá, že se mírně snížila průměrná hodnota objednávky na 1 389 Kč. Čtěte více