Domény neztrácejí hodnotu
Počet zaregistrovaných domén v České republice roste, za kvalitní
domény se navíc utrácí více peněz než dříve. Důvodem je především
rostoucí obliba podnikání na internetu, který některé domácí firmy
v minulosti opomíjely.
České domény si udržují svou hodnotu navzdory všem důsledkům
hospodářské krize. Zájem roste především o domény s obecnými výrazy,
které generují návštěvnost už jen díky svému názvu. Firmy sice musejí
při koupi takové domény sáhnout hlouběji do kapsy, podstatně však
ušetří na dalším marketingu. Výborně se propagují, přitahují
pozornost, přináší významné dlouhodobé úspory a jsou hodnotné bez
ohledu na to, co se na nich děje. Na rozdíl od domén s unikátními výrazy
mají hodnotu i bez fungující firmy.
Mnoho domácích firem se začalo na internet orientovat až s ohledem na
krizi, která je donutila přehodnotit obchodní strategie. Právě
narůstající obrat e-businessu zájem o domény podporuje.
Prosadit nyní cokoliv nového na internetu je sice poměrně složité,
kvalitní doménavšak může mít na úspěch velký vliv. Podporuje
zapamatovatelnost a možnost jejího nalezení, což v konečném důsledku
každé firmě ušetří náklady na marketing, myslí sil Martin Rozhoň,
jehož společnost Vivantis provozuje například e-shopy Parfemy.cz, Hodinky.cz
či Sperky.cz. Martin Rozhoň dále říká, že samotná doména je pouze
předpokladem k úspěchu. Bez kvalitního obchodního modelu, obsahu a
marketingu však sama o sobě úspěch nezaručí.
Počet nově registrovaných českých domén každým rokem roste. Nic na tom
nemění skutečnost, že získat lukrativní doménu je stále těžší. Podle
statistik sdružení CZ.NIC, které provozuje registr doménových jmen
s koncovkou CZ, bylo ke konci května letošního roku zaregistrováno již
více než 565 000 národních domén. Zatímco v roce 2007 jich přibylo
bezmála 90 000, za loňský rok již přesáhl počet registrací 130 000.
Zájem podtrhují také statistiky za prvních pět měsíců letošního roku,
kdy je evidováno bezmála 60 000 nově registrovaných domén
s koncovkou CZ.