Do „smart home“ plánuje investovat 16 % českých domácností
Podle průzkumu již doma mají zařízení pro tzv. chytrou domácnost čtyři procenta respondentů. Dalších 16 % o této investici uvažuje. Vlastní fotovoltaiku využívají tři procenta domácností a dalších 12 % považuje její pořízení za možné.
Zatím jen tři procenta domácností využívají baterie na ukládání energie, ale dalších 14 % o nich uvažuje. Nezávislý agregát schopný generovat energii vlastní čtyři procenta domácností a dalších 11 % o jeho nákupu přemýšlí.
Nejdůležitějšími atributy vztahu s dodavatelem energií jsou podle respondentů příznivé ceny, spolehlivost dodávek a férový přístup. S věkem roste důležitost síly a stability. Dodávka energie z obnovitelných zdrojů je při rozhodování velmi důležitá zhruba pro pětinu zákazníků.
„Zajímavostí také je, že větší důraz na obnovitelné zdroje kladou ženy. Jsou velmi důležité pro 29 % z nich, podobnou tendenci mají i mladší lidé do 39 let. Ženy jsou rovněž o něco více zaměřeny na cenu energie a spolu se staršími respondenty mají tendenci mít větší přehled o aktuální spotřebě,“ uvedl Jan Kovalský z Energie ČS.
Průzkum provedla na reprezentativním vzorku 500 lidí agentura Foresite Marketing.