Do plánování firemní strategie je IT oddělení plně zapojeno v polovině českých organizací
Pětina respondentů v průzkumu uvedla, že jejich IT oddělení je iniciativní a přichází s vlastními nápady na inovace produktů a služeb. Zhruba v polovině firem pak IT pomáhá lidem v byznysu rozvíjet jejich vlastní inovační koncepty.
Výsledky výzkumu zároveň odhalují rostoucí tlak na flexibilitu IT oddělení. Na netriviální požadavky byznysu (jako je třeba změna webu, nasazení nové aplikace nebo nástroje) dokáže 13 % IT oddělení reagovat v řádu dnů. Dalších 44 % pak reaguje v řádu jednoho až dvou týdnů, dvě pětiny v řádu měsíců.
„Výsledky výzkumu ukazují, že české organizace si uvědomují nutnost těsného propojení byznysu a technologií. Zároveň potřebují, aby jejich IT bylo schopno reagovat rychleji a drželo krok s potřebami ostatních částí firmy. Při investicích do infrastruktury by proto měly dbát na to, aby umožňovala automatizaci opakujících se činností. To osvobodí lidi v IT od rutinních úkonů a umožní, aby se věnovali rozvoji podnikání,“ řekl Michal Stachník, generální ředitel Cisco ČR.
Firemní IT oddělení českých organizací jsou ve většině případů schopna vyřešit všechny nebo téměř všechny požadavky byznysu – shodlo se na tom 53 % respondentů. Celkem 44 % uvedlo, že některá řešení, nástroje a aplikace si byznys nachází a zajišťuje sám.
České organizace zároveň dbají na to, aby měl byznys kontrolu nad rozpočtem věnovaným na technologie: jen v sedmi procentech organizací je IT rozpočet v samostatné kompetenci příslušného oddělení, ve zbylých 93 % případů může do IT investic v různé míře mluvit i byznys. Návratnost technologických investic zkoumají téměř dvě třetiny organizací – 44 % u většiny investic, 20 % alespoň u některých.
Výzkum proběhl na jaře 2016 mezi představiteli vrcholového vedení 45 firem a organizací v ČR. Pro společnost Cisco ho provedl magazín Inside.