DHL využívá brýle s rozšířenou realitou

26. 9. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: DHL)
DHL spustilo po úspěšných testech zařízení využívajících rozšířenou realitu v Nizozemí další fázi svého programu Vision Picking. DHL s partnery (Google, Vuzix a Ubimax) řešení optimalizovalo a nyní rozšiřuje program v globálním měřítku napříč různými průmyslovými odvětvími.

„Těšíme se na další testy a vývoj technologie Vision Picking, aby se toto řešení stalo dostupnějším pro naše zákazníky. Nejdůležitější však je, že je tato technologie nejen rozhodujícím krokem na cestě k digitalizaci manuálních procesů ve skladech, ale také že nás citelně přibližuje k realizaci Průmyslu 4.0. Testování technologií, jako je rozšířená realita, robotika a internet věcí, bude i nadále důležitou součástí naší DNA,“ řekl John Gilbert, předseda představenstva společnosti DHL Supply Chain.

Zaměstnanci, kteří kompletují zásilky, jsou vybaveni chytrými brýlemi, které vizuálně zobrazují místo na přepravním vozíku, kam musí být každá vybraná položka objednávky umístěna a v jakém počtu. Vision Picking umožňuje rychlejší kompletaci objednávky s minimalizovanou chybovostí a navíc ponechává pracovníkovi volné ruce. V roce 2016 budou chytré brýle testovány v různých odvětvích, mimo jiné v technologických společnostech, maloobchodu či spotřebním a automobilovém průmyslu. Data získaná z pilotních projektů poskytnou informace o potenciálu pro další možné uplatnění této technologie. Pilotní sklady se nacházejí v USA, kontinentální Evropě a Velké Británii. Tato nová fáze bude zahájena v závodě Ricoh v nizozemském městě Bergen op Zoom, v němž byly prováděny první testy tohoto řešení.

„Program Vision Picking je pro DHL Supply Chain první realizací řešení s rozšířenou realitou v dodavatelských řetězcích. Široké spektrum odvětví, v nichž může tato technologie nalézt uplatnění, je pro nás vzrušující a potenciál této technologie pro celé hospodářství je stále ještě značně nevyužitý. Jsme přesvědčeni, že tento program trvale změní procesy v našich dodavatelských řetězcích a zvýší přidanou hodnotu pro naše zákazníky,“ uvedl Markus Voss, ředitel IT společnosti DHL Supply Chain.

Trh s rozšířenou realitou s potenciálem pro růst
Podle prognóz se odvětví s rozšířenou a virtuální realitou stane po chytrých telefonech dalším trhem s velkým růstem, přestože se jednotlivé odhady velmi liší. Goldman Sachs předpovídá ve své studii objem trhu s virtuální i rozšířenou realitou ve výši 80 miliard USD do roku 2025, zatímco poradenská společnost Digi-Capital očekává celkový objem ve výši 150 miliard USD do roku 2020. Bez ohledu na skutečnou velikost trhu lze bezesporu očekávat výjimečný růst. Také investoři jsou přesvědčeni o dobrých perspektivách této technologie, protože v uplynulých dvou letech uskutečnili 225 investic rizikového kapitálu ve výši 3,5 miliardy USD.

DHL Supply Chain bude jednou z prvních společností, které tuto technologii velkoplošně zavedou do svých provozních procesů. První test v roce 2014 v Nizozemí prokázal značné zvýšení produktivity, snížení chybovosti a celkový nárůst spokojenosti zaměstnanců. Tím se potvrdilo, že rozšířená realita může mít na skutečnou realitu velmi pozitivní vliv.

Podobné články

Prodeje AR/VR headsetů porostou díky smíšené a rozšířené realitě

2. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu podle IDC v prvním čtvrtletí roku 2024 meziročně klesl o 67,4 %. Pokles se podle agentury očekával a je připisován přechodem trhu do nových segmentů, jako jsou právě smíšená realita (MR) a rozšířená realita (ER). Navzdory poklesu prodeje vzrostla průměrná prodejní cena (ASP) headsetů na více než 1 000 USD. Čtěte více

Belkin představil nové příslušenství pro Apple Vision Pro

22. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Belkin)
Mezi příslušenství od společnosti Belkin pro headset Apple Vision Pro patří držák na baterie, který byl uveden na trh na začátku tohoto roku, a nyní se kolekce rozšiřuje o cestovní tašku a náhlavní popruh. Čtěte více

HTC: VR headset VIVE Focus Vision

29. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC Vive)
Nový XR headset HTC VIVE Focus Vision staví na populární svědčené řadě VIVE Focus, která nachází uplatnění v profesionální sféře, ale přináší novinky, které jej přiblíží náročným hráčům. Díky DisplayPort režimu uspokojí i nejnáročnější PCVR hráče, kterým navíc nabídne i zážitky se smíšenou realitou. Tehdy uživatelé ocení také plně barevný průhled do reálného světa. Čtěte více

Meta představila levnější AR/VR headset Quest 3S, brýle Orion AR a další novinky

27. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Meta)
Společnost Meta během své výroční konference Meta Connect 2024 představila řadu novinek včetně cenově dostupného AR/VR headsetu Quest 3S nebo brýlí pro smíšenou realitu Orion AR. Zároveň došlo i ke zlevnění některých stávajících produktů. Novými funkcemi a možnostmi se může pochlubit také firemní umělá inteligence Meta AI. Čtěte více