DDoS útoky se ve 2. čtvrtletí 2020 oproti loňsku ztrojnásobily

19. 8. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky)
Počet DDoS útoků zůstal téměř stejný jako v prvním čtvrtletí roku 2020. Experti ze společnosti Kaspersky věří, že nárůst v četnosti této škodlivé aktivity může být zapříčiněn dopady COVID-19, protože jak hackeři, tak jejich oběti, museli přehodnotit své plány na léto.

Pandemie a s ní spojená nařízení o společenském odstupu významně změnily životy nás všech. Řada lidí se zejména obává cestování a nebo vlastně ani cestovat nemohou. Mnoho z nich tak tráví volné dny doma, protože naplánovanou dovolenou byli nuceni zrušit. Všechny tyto změny letních plánů s sebou přinesly nečekané následky, mezi kterými je i nárůst v počtu DDoS útoků.

Počet útoků, které Kaspersky DDoS Protection detekovalo a zablokovalo, byl ve druhém čtvrtletí roku 2020 o 217 % vyšší než ve stejném období roku minulého. Číslo navíc lehce vzrostlo i oproti prvnímu čtvrtletí letošního roku.

Tyto výsledky jsou odlišné od každoročních trendů, ke kterým výzkumníci ze společnosti Kaspersky obvykle dojdou. Normálně se totiž počty DDoS útoků odvíjejí od ročního období, kdy na začátku roku bývají hackeři aktivnější, protože jde o vrchol sezóny pro podnikání, a s přelomem jara a léta ve svém snažení polevují. Například ve druhém čtvrtletí roku 2019 klesl počet útoků o 39 % v porovnání s prvním čtvrtletím. O rok dříve byl rozdíl mezi jednotlivými kvartály 34 %.

Tento trend se odráží v počtu příkazů přijatých boty z C&C serverů, které byly zachyceny a analyzovány systémem Kaspersky DDoS Intelligence. Obecně řečeno, průměrný počet denně zaregistrovaných útoků v druhém čtvrtletí vzrostl téměř o 30 % v porovnání s čtvrtletím prvním. Zároveň nejvyšší denní počet zaznamenal ve druhém čtvrtletí téměř 300 útoků (9. dubna), zatímco v tom prvním byl rekord 242 útoků.

Letos si lidé bohužel nemohli dopřát klasickou letní dovolenou, jelikož celá řada oblastí neslevila ze svých nařízení v souvislosti s COVID-19. Z tohoto důvodu zůstalo více lidí závislých na on-line zdrojích, ať už kvůli práci nebo osobním aktivitám. Toto léto bylo proto neobvykle rušným obdobím pro on-line byznys a informační zdroje. Důsledkem toho jsme byli svědky bezprecedentní aktivity na DDoS trhu a stále nemáme důvod očekávat v tomto směru nějaký pokles,” řekl Alexey Kiselev, business development manager v týmu Kaspersky DDoS Protection.

Celý report si můžeme přečíst na Securelist.

Štítky: 
Bezpečnost, DDoS, Kaspersky

Podobné články

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení ve 2. čtvrtletí 2024 meziročně vzrostl

16. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celkové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostly o 0,5 % na 4,2 miliardy dolarů, což představuje oproti druhému čtvrtletí roku 2023 nárůst o 20 milionů dolarů. V objemu prodej naopak meziročně klesl o 4,3 % na milion kusů. Čtěte více