Čtyři tipy pro úspěšný e-mailing v roce 2023

9. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Časy, kdy mailingy poháněla koronavirová pandemie skončily. Smysl bude e-mailing dávat jedině v případě, že se marketéři vrátí ke kořenům a své aktivity začnou stavět na kvalitních základech. Respekt vůči zákazníkům, atraktivní obsah a kvalitní databáze jsou zásadní. Jen tak budou hrát e-maily hlavní roli marketingu i v roce 2023.

Marketéři se při komunikaci s příjemci nebudou moci spoléhat jen na funkce jako automatizace nebo WYSIWYG editory, u nichž uživatel přímo upravuje stránku tak, jak bude vypadat v prohlížeči. Nespasí je ani umělá inteligence.

„Drag and drop editor marketérům nezabrání vytvářet špatné kampaně, ale pomůže jim je tvořit lépe a rychleji. Umělá inteligence jim neřekne, jak produkty propagovat, ale odhalí, které z nich propagovat při správných vstupních údajích,“ vysvětlil Libor Nádvorník ze společnosti Mailkit.

V roce 2023 poroste zájem o pokročilejší technologie jako BIMI pro zviditelnění brandu v mailboxu, AMP umožňující vytváření interaktivních e-mailů nebo schémata. Díky nim lze do obsahu zpráv přidávat mikrodata, která poskytovatelům dovolují zvýraznit e-maily a jejich specifické části.

„Mějte všechny aktuální technické požadavky jako SPF, DKIM a registraci do FBL v pořádku a vaše e-maily nebudou příjemcům padat do spamu. Pokročilá technologie BIMI pak dokáže zajistit, aby příjemci vaše e-maily na první pohled rozeznali od konkurence. Nejen, že zviditelní firmu, zároveň ukáže příjemcům, že jsou e-maily důvěryhodné,“ dodal Nádvorník.

Technologie poslouží obchodníkům jako praktické pomůcky, zásadní se ale stanou principy dobrého e-mailingu.

Tipy pro úspěšný e-mailing v roce 2023:

1. Respekt vůči příjemcům

Své zákazníky mějte vždy na prvním místě, pečujte o ně a respektujte je. Jedině tak s nimi prostřednictvím e-mailingu navážete a udržíte zdravý vztah. E-maily je nezahlcujte. Pokud na obchodní sdělení příliš často nereagují, snižte jejich frekvenci2.

2. Poutavý obsah

Zpráva, kterou chcete příjemci sdělit by za každých okolností měla být pravdivá, stručná, čitelná na mobilu i tabletu a bez dlouhého načítání obrázků nebo příloh. Při psaní předmětu e-mailů zapomeňte na Caps Lock i záplavu emotikonů a dbejte na to, aby výstižně shrnoval obsah zprávy, kterou posíláte. Před odesláním e-mailů zkontrolujte, že jsou všechny odkazy snadno rozpoznatelné a při prokliku odvedou příjemce přesně tam, kam potřebujete.

3. Kvalitní způsob získávání e-mailových adres

Vaše obchodní sdělení mohou přijímat jen existující zákazníci nebo příjemci, kteří k tomu udělili souhlas. Dejte si tedy práci s tím, abyste adresy do své databáze získávali správným způsobem a v žádném případě e-maily neposílejte zákazníkům, kteří o to nestojí.

4. Průběžně aktualizovaný seznam pro rozesílku

Pravidelně odstraňujte nefunkční a neexistující e-mailové adresy z databáze. V případě plné schránky a jiných drobných vad můžete odeslání zprávy opakovat. Usnadněte příjemcům odhlášení z odběru vašich zpráv. Odkazujte na něj přímo v e-mailu, požadavek okamžitě zpracujte a na danou adresu už žádné zprávy neodesílejte.

Podobné články

E-mail v roce 2025: Bezpečnější, ale náročnější na správu

24. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Zatímco světem hýbou novinky z oblasti AI a sociálních médií, klasický e-mail prochází vlastní revolucí. Zásadní změny v zabezpečení a rostoucí výzvy s robotickými interakcemi budou formovat podobu e-mailové komunikace i v roce 2025. Pro firmy to znamená nutnost přizpůsobit se novým pravidlům, nebo riskovat ztrátu důležitého komunikačního kanálu. Čtěte více

E-commerce v roce 2025: Trendy, které rozhodnou o úspěchu

30. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Brilo)
E-commerce vstupuje do nové éry, která redefinuje způsob, jakým lidé nakupují a firmy prodávají. Rok 2025 se ponese ve znamení inovací, personalizace a technologických pokroků. Pro české obchodníky to znamená nejen příležitosti, ale i výzvy. Čtěte více
Tomáš Vacek, partner marketingové agentury Contexto

PR a marketing v době AI: Příležitosti a hrozby

3. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Contexto)
AI technologie se stávají neocenitelným pomocníkem v marketingu a PR. Nabízejí nové možnosti, jak přizpůsobit obsah konkrétním zákazníkům a poskytnout jim lepší zážitek. Automatizace však s sebou nese například i riziko ztráty lidské kreativity. Nad tím, jak ovlivní AI technologie trh marketingu a PR, se zamyslel Tomáš Vacek z marketingové agentury Contexto. Čtěte více

Transformace sociálních sítí na vlivné obchodní nástroje nabírá na obrátkách

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Rok 2024 se ve světě digitálního marketingu a online obchodu jeví jako průlomový. Sociální sítě, které začaly jako jednoduchý nástroj pro navazování kontaktů, se postupně transformovaly v mocné obchodní nástroje. Čím je tento vývoj způsoben a jak ho využít pro zvýšení firemních zisků vysvětlují experti z agentury LCG New Media. Čtěte více