ČTÚ: dodržování postupů při přenášení čísel se zlepšilo

29. 1. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: ČTÚ)
V posledních dvou měsících loňského roku proběhla další z kontrol, ve kterých se ČTÚ zaměřuje na dodržování pravidel přenositelnosti telefonních čísel ze strany operátorů. Na jejím základě a především vzhledem k dalším souvisejícím datům lze konstatovat, že situace v roce 2012 byla podstatně lepší než v roce 2011.

Tehdy ČTÚ evidoval stížnosti k přenosu telefonního čísla u celkem 707 čísel, letos pak pouze u 174 čísel. ČTÚ provádí tyto kontroly periodicky a poznatky z nich mimo jiné využívá při úpravách souvisejícího opatření obecné povahy (OOP).

Celkově bylo při uvedené kontrole posuzováno 101 případů, kdy v 61 případech dostal ČTÚ stížnosti a 40 případů bylo náhodně vybráno z referenční databáze. Potřebné podklady byly k dispozici k 78 přenášeným číslům, z toho ve 39 případech se jednalo o stížnosti účastníků. Pochybení na straně operátora bylo prokazatelně zjištěno v jedenácti případech. U 31 z kontrolovaných případů přenášení čísel se tedy jednalo o neoprávněné stížnosti, kdy operátoři dodrželi stanovené postupy a účastník se dopustil například pochybení při ukončování smluvního vztahu.

Operátoři totiž uchovávají informace o procesu přenesení čísla pouze po dobu, kdy lze uplatnit reklamaci, tedy po dobu dvou měsíců. Pokud na přenesení čísla nebyla účastníkem včas podána reklamace, nelze v mnoha případech s ohledem na časový odstup skutečný stav věci objektivně zjistit. Úřad proto opakovaně upozorňuje účastníky, aby v případě problémů s přenesením čísla podali co nejdříve u operátorů reklamaci.

ČTÚ měnil OOP, kterým se stanoví mezioperátorská pravidla pro přenášení čísel, naposledy v listopadu tohoto roku. Mezi nejvýznamnější změny patří zkrácení lhůty pro přenesení čísla v pevných i v mobilních sítích na čtyři pracovní dny a to, že účastník může požádat o změnu poskytovatele služby a tím přenos čísla i během případné výpovědní lhůty. Nové podmínky budou účinné od 1. září 2013.

Štítky: 

Podobné články

Internetové konektivitě dominuje Wi-Fi. Polovina připojení má rychlost přes 100 Mbit/s

1. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČTU)
Mezi hlavní zjištění zprávy ČTÚ o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2023 lze zařadit stále stoupající objem přenesených dat u pevného i mobilního internetu, i když již vzestup není tak raketový jako v minulých letech. Nejvyšší meziroční nárůst zaznamenal objem dat přenesený v sítích 5G. Nepatrně také vzrostl objem provolaných minut v mobilních sítích. Čtěte více

Výroční zpráva ČTÚ za rok 2023: Průměrně spotřebujeme 10 GB mobilních dat měsíčně

22. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČTÚ)
Český telekomunikační úřad zveřejnil výroční zprávu za rok 2023,kde shrnuje své aktivity v loňském roce a přináší i základní popis situace na trhu. Celkový objem přenesených mobilních dat za rok 2023 dosáhl téměř 1,35 tis. PB (meziroční nárůst lze odhadnout na 43 %). Průměrná měsíční spotřeba dat na datovou SIM kartu odhadem dosáhla 9,8 GB (o rok dříve šlo o 7 GB). Co dál zpráva odhaluje? Čtěte více

Jaké novinky, změny a povinnosti přináší Akt o digitálních službách (DSA)?

21. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: dTest a ČTÚ)
Od 17. února 2024 vstoupil v plnou účinnost evropský Akt o digitálních službách (Digital Services Act – DSA). Jde o přímo účinné nařízení použitelné ve všech zemích Evropského hospodářského prostoru. Všichni poskytovatelé digitálních služeb, kteří zprostředkovávají cizí služby nebo obsah, budou mít nové povinnosti a uživatelé získají vůči zprostředkovatelům nová práva. Čtěte více

VPortal má nový modul Pevné služby. Ukáže internet v pevném místě i jeho rychlosti

15. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČTU)
ČTÚ spustil novou verzi Vizualizačního Portálu telekomunikačních služeb, tzv. VPortalu. VPortal představuje komplexní vizualizační nástroj, který slouží uživatelům pro porovnávání kvality telekomunikačních služeb na území České republiky Čtěte více