Cisco: Bezdrátová síť jako marketingový nástroj v restauracích Kolkovna

16. 11. 2016. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Cisco)
Přečíst si během oběda online zprávy, ukázat kamarádům fotky z Facebooku nebo doporučit kolegovi zajímavé video – to dnes lidé v restauracích berou jako naprostou samozřejmost. Málokdo však chce plýtvat svá mobilní data. Přibývá tak restaurací, ve kterých se hosté mohou připojit na bezplatnou Wi-Fi síť. Jak takovou síť využít i k marketingovým účelům, se můžete dozvědět z případové studie firmy Cisco.

Pro provozovatele má zavedení bezdrátové sítě mimo jiné i tu výhodu, že se do jeho podniku vracejí lidé, kteří internet využívají a vidí v něm příjemnou službu navíc. To ale nemusí být jediný benefit, který může bezdrátová síť přinést. Provozovatelé restaurační sítě Kolkovna se rozhodli, že chtějí využít Wi-Fi i jako marketingový nástroj a lépe tak oslovit hosty.

Běžné přístupové body nedostačovaly

Nejprve testovali běžně dostupné přístupové body, které však zvládaly jen 16 současně připojených zařízení. Tento počet však nemohl ani zdaleka splnit očekávání a požadavky restaurace. Následně se dokonce ukázalo, že ani běžný přístupový bod s kapacitou 80 zařízení nedokáže plně obsloužit provoz ve špičce. Zákazníci si často stěžovali, že Wi-Fi zlobí, a pravidelně po personálu požadovali, aby restartoval router. Proto se Kolkovna rozhodla pro změnu. Společnost Alef Nula, která dodala kompletní řešení, doporučila Cisco Meraki.

Jednoduchý management z cloudu

Celkem bylo implementováno 11 přístupových bodů v 9 pobočkách restaurace Kolkovna, které lze ovládat z jedné cloudové aplikace. Ta umožňuje administrátorovi kontrolu nad celou sítí a ten může například hlídat, aby jeden host, který stahuje velké množství dat, nezpomaloval připojení ostatním. Správce tak nemusí osobně objíždět provozovny, ale díky jednoduchému managementu si z domu nastaví jasná pravidla pro používání sítě. Tak například má síť nastavenou maximální rychlost připojení pro přehrávání videa, je zakázáno sdílení v Peer-to-Peer sítích a omezuje rychlost stahování z některých služeb.

Statistiky pomáhají optimalizovat nabídku

Kromě toho má Kolkovna k dispozici podrobné statistiky používání sítě. V cloudovém rozhraní Cisco Meraki si lze zobrazit detailní statistiky využití každého přístupového bodu a tak analyzovat typy zařízení či používané služby. Takto získané informace pomohly mimo jiné rozhodnout se, pro jaká mobilní zařízení je vhodné optimalizovat webové stránky restaurace.

Přihlášení k Wi-Fi síti probíhá prostřednictvím Facebooku. Díky oznámení o poloze, které se zobrazí na facebookovém profilu hosta, se Kolkovna dostane i do povědomí jeho přátel. Po přihlášení se zároveň zobrazí aktuální a sezónní nabídka. V restauracích Kolkovna tuto možnost hodnotí pozitivně, neboť stoupá poptávka hostů po nabízených akcích. Pro zákazníky, kteří nemají facebookový účet, nebo se nechtějí jeho prostřednictvím přihlásit, nabízí restaurace samozřejmě možnost využít klasické varianty s heslem, které si mohou vyžádat u obsluhy.

Cisco Meraki však neposkytuje statistiky pouze o přihlášených hostech, ale umožňuje mapovat i prostor v těsné blízkosti restaurace. Správce tak ví, kolik zařízení se zapnutou Wi-Fi prošlo kolem v určité dny a hodiny a přizpůsobit tomu svůj provoz.

Pět hlavních výhod:

Technologie Cisco Meraki dnes využívají především velká obchodní centra, nicméně příklad restaurační sítě Kolkovna ukazuje, že ji lze využít i v dalších odvětvích. Díky této implementaci získala Kolkovna nejen obyčejnou Wi-Fi síť, ale i:

  • stabilní Wi-Fi připojení, které zvládne až 300 připojených zařízení;
  • jednoduchý cloudový management, kde si může administrátor nastavit, které aplikace upřednostní tak, aby nedocházelo ke zpomalení ostatních hostů;
  • lepší propagace akční nabídky prostřednictvím Facebooku. Díky tomu se zvyšuje zájem hostů o ni;
  • zvýšení povědomí o restauraci díky možnosti přihlásit se k síti prostřednictvím facebookového profilu, o restauraci se tak dozví i hostovi přátelé;
  • užitečné statistiky o preferovaném obsahu hostů, které může využít k další optimalizaci připojení. Kromě toho také administrátor ví, kolik lidí se kolem restaurace v určité dny a hodiny pohybuje a jak dlouho se zdržují.  Kolkovna tak může zjistit, co zákazníky zaujalo a upravit tomu svou nabídku.

Mnoho restaurací chápe Wi-Fi jako nutnou investici. Chytrá síť přitom přináší možnost, jak zvýšit jejich tržby a nabídnout hostům to, co skutečně chtějí.

Z dodavatele byznysovým konzultantem

Podobný projekt pro resellera nekončí pouhou implementací řešení. Moderní síťové technologie umožňují provozovat řadu nadstavbových služeb, které může reseller nabídnout a vytvořit tak zákazníkovi projekt na míru skutečným potřebám jeho podnikání, a navíc je v průběhu času dále rozvíjet. Z prodejce se tak stává bez nadsázky byznysovým konzultantem a pro svého zákazníka důležitým obchodním partnerem.

Autor: Ivo Němeček, obchodní ředitel Cisco ČR

Štítky: 
Téma měsíce, Cisco systems

Podobné články

Jak COVID-19 (podle výrobců) ovlivnil ukládání a zálohování dat

7. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Jak se události z posledních měsíců promítly do přístupu k ukládání a zálohování dat jsme zjišťovali přímo u poskytovatelů souvisejícího hardwaru, softwaru a služeb. Některé z nastíněných trendů pravděpodobně vytuší každý, řada z nich vás však možná překvapí. Čtěte více

Trendy v tiskárnách a multifunkcích v polovině roku 2020

29. 9. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Tiskárny a multifunkce jsou nedílnou součástí drtivé většiny firem, úřadů i domácností. Spolu se spotřebním materiálem jsou navíc také velmi důležitým prodejním artiklem. Jak se trh vyvíjí a jaké trendy můžeme v době, kterou stále výrazně ovlivňuje současná koronavirová situace, sledovat nebo již brzy očekávat? Čtěte více

Trendy v segmentu ukládání a zálohování dat – co nás čeká a nemine?

1. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Práce s daty je široká oblast rozprostírající se napříč různými segmenty produktů a služeb. V případě hardwaru se kromě NAS serverů a specializovaných úložišť stále setkáváme také s páskovými řešeními, ale jednoznačným trendem je růst důležitosti cloudu, softwaru a služeb… Čtěte více

Internet věcí v roce 2020: Jaký je a kam se bude ubírat

12. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
IoT lze bez nadsázky označit za jednu z nejrychleji se rozšiřujících a rozvíjejících ICT technologií dneška. Celá oblast internetu věcí v sobě skrývá obrovský potenciál pro všechny zúčastněné, ať již hovoříme o výrobcích a dodavatelích, poskytovatelích služeb, partnerech či implementátorech nebo koncových zákaznících. Na současnost a budoucnost IoT jsme se ptali odborníků z různých oborů české IT scény. Čtěte více