Českým domácnostem vévodí LCD televize s HD rozlišením

7. 5. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mediaresearch)
Zatímco klasickou skleněnou CRT televizi vlastní již jen třetina českých domácností, LCD televizor má již 55 % domácností. Televizor s HD rozlišením (Full HD nebo HD ready) vlastní 56 % domácností.

V televizních domácnostech v posledních několika letech nejvíce narostlo zastoupení LCD televizí. Aktuálně je má doma 55 % domácností, zatímco v roce 2007 její vlastnictví deklarovalo pouhých 11 %. LCD je v tuto chvíli nejrozšířenějším typem televizoru. V posledních čtyřech letech dále mírně stoupá i popularita LED televize, v roce 2014 ji vlastnilo 14 % televizních domácností. Stabilní je naopak v posledních letech podíl televizních domácností vlastnících plazmovou televizi, drží se na úrovni 10 %.

S nástupem moderních typů televizorů s plochou obrazovkou jde ruku v ruce setrvalý pokles vlastnictví klasické skleněné CRT obrazovky: zatímco v roce 2010 ji doma mělo 71 % domácností, v roce 2014 bychom ji našli pouze v 35 % domovů.

Modernější typy televizorů přinášejí svým majitelům kvalitnější obraz díky vyššímu rozlišení obrazovky: již 56 % televizních domácností má v současnosti televizor s Full HD nebo HD ready rozlišením (36 % přímo Full HD, tj. rozlišení 1 920 x 1 080). Standardní rozlišení obrazu (SDTV) naopak klesá: zatímco v roce 2010 se hlásilo k vlastnictví televize s touto kvalitou obrazu 73 % domácností, v loňském roce jich bylo již jen 42 %.

Stále také roste počet televizních stanic, které mohou české domácnosti přijímat. Vývoj je dán především nárůstem počtu kanálů šířených pozemním digitálním televizním vysíláním (které využívá plných 57 % českých televizních domácností). Proto dnes již 43 % domácností deklaruje příjem 25 a více stanic. Satelitní, kabelový a IPTV příjem mají v posledních letech v ČR stabilní podíl, v roce 2014 deklarovalo jejich používání 29 %, 21 % a 3 % televizních domácností.

Výsledky vycházejí z ročních dat Kontinuálního výzkumu za rok 2014, který zadává Asociace televizních organizací (ATO) a provádí společnost Mediaresearch jako součást peoplemetrového projektu.

Štítky: 

Podobné články

Stefan Streit (TCL): Přinášíme kino do domácností

17. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: TCL)
Společnost TCL si v posledních letech vydobyla pozici světové dvojky v prodeji televizí – a každý rok uvádí na trh řadu revolučních novinek? Co vlastně znamená vize „Inspire Greatness“ pro každého z nás? To prozradil Stefan Streit, ředitel evropského marketingu. Čtěte více

Loewe představilo designově i technologicky výjimečnou řadu OLED televizorů Stellar

12. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: BaSys)
Značka LOEWE oficiálně zahájila prodej očekávaných prémiových televizorů řady LOEWE Stellar na českém a slovenském trhu. Novinky se odborné veřejnosti odhalily během společenského setkání v pražském Hi-Fi showroomu VOIX Audio & Cinema. Čtěte více

TCL na český a slovenský trh uvedlo všestrannou řadu C765 s QD-Mini LED panely

24. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Domácí kino, herní centrum a chytrý středobod každé domácnosti. Společnost TCL na český a slovenský trh uvedla televize řady C765. Nová řada v sobě skrývá všechny moderní technologie, které od prémiové QD-Mini LED televize lze očekávat. Čtěte více

Profesionální obrazovky Philips PPDS získaly certifikaci Crestron XiO Cloud

15. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: PPDS)
Společnost PPDS se stala jedním z prvních výrobců na světě, který získal certifikaci Crestron XiO Cloud. Tato oceňovaná platforma umožňuje nastavit, řídit a monitorovat všechny obrazovky z jednoho místa, což snižuje časovou náročnost instalací a zvyšuje celkovou provozní dobu. Čtěte více