Český trh s PC patří Lenovu
Své postavení potvrdila společnost především v segmentu přenosných počítačů, kde získala téměř 27 % trhu. Navíc se Lenovo může pochlubit tím, že si prvenství na trhu notebooků udrželo ve všech čtvrtletích roku 2013. V kategorii stolních počítačů vzrostlo Lenovo meziročně o 6,2 %.
„Máme obrovskou radost z výsledků loňského roku, kdy jsme se stali lídrem na trhu nejenom celosvětově, ale už i v České republice. Tohoto prvenství bychom nemohli dosáhnout bez našich zákazníků, obchodních partnerů a distributorů, jejichž spolupráce si nesmírně vážíme. Jejich projevená důvěra v naše produkty a služby je pro nás hnacím motorem dodávat v budoucnu ještě lepší služby a inovativní výrobky na trh,“ řekl Petr Toman, generální ředitel společnosti Lenovo Česká republika.
Absolutní prvenství dosáhlo Lenovo v kategorii přenosných počítačů, kde společnost zaznamenala téměř 30% meziroční nárůst a dosáhla 27,1% tržního podílu. Společnost Lenovo rostla jako jediná značka mezi pěti největšími dodavateli na trhu. Za silným růstem stálo rozšiřující se produktové portfolio notebooků a ultrabooků v čele s vícerežimovým zařízením Lenovo Yoga.
V segmentu stolních počítačů rostla společnost o 6,2 %, za kterým stály dodávky zejména do podnikové sféry. I v tomto segmentu zaznamenalo Lenovo největší meziroční růst mezi největšími pěti dodavateli na trhu.
Lenovo pokračuje v inovacích u klasických notebooků a ultrabooků a zároveň rozšiřuje své portfolio konvertibilních zařízení, která mohou uživatelé používat v různých režimech od notebooku až po tablet. Poslední novinky, mezi které patří například Lenovo Yoga 2 nebo Miix 2, představila společnost na lednovém veletrhu spotřební elektroniky CES. Nedávnou akvizicí společnosti Motorola a převzetím serverové divize od IBM společnost Lenovo dále potvrzuje své ambice stát se lídrem na trhu v éře PC Plus.