České firmy mají v zabezpečení hybridní práce rezervy

13. 7. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Přesto, že Česká republika čelí vysokému počtu kybernetických útoků a desítky tisíc zaměstnanců se denně připojují do firemní infrastruktury ze vzdálených zařízení, bezpečnostní otázky zatím řadu domácích firem podle průzkumu společnosti Cisco moc netrápí.

Masivní rozvoj hybridní práce přináší i zvýšené nebezpečí kybernetických útoků. V českém prostředí však podle průzkumu nejsou bezpečnostní incidenty vnímány jako kritické. S nejméně jedním narušením firemní infrastruktury se kvůli režimu home office potýkalo 12 % respondentů výzkumu. Naopak 48 % dotázaných tvrdí, že žádný bezpečnostní incident řešit nemuseli. O tom, že bezpečnostní problém je pravděpodobně výraznější ale svědčí i další závěry průzkumu: více než 17 % firem nechalo otázku bezpečnostního incidentu bez komentáře, a dokonce více než pětina firem vůbec neví, zda čelily útoku či nikoliv.

„Průzkum ukázal, že některé české firmy bezpečnostní rizika podceňují. Stále bohužel platí, že se problém začne řešit až ve chvíli, kdy někdo firemní data nebo zařízení napadne. Přitom jedním z nejčastějších vektorů útoku je právě nedostatečně zabezpečená komunikační linka mezi vzdáleným zaměstnancem a firmou samotnou,“ uvedl technický ředitel Cisco ČR Pavel Křižanovský. Poukázal na fakt, že v létě riziko útoků prostřednictvím vzdáleně připojených zaměstnanců ještě vzroste, protože lidé v době prázdnin budou ve větší míře využívat firemní zdroje i z méně tradičních míst typu chalup, hotelů, pláží, kempů apod. 

Firmy přitom mají podle průzkumu i technologické rezervy ve způsobu, jakým dovolí vzdáleným pracovníkům přistupovat k datům a aplikacím. Jen u 32 % společností vyžadují firemní aplikace přístup přes virtuální privátní síť (VPN) a jen u přibližně pětiny společností se pro vstup k firemnímu IT používá vícefaktorová autentizace. Zhruba 20 % vyžaduje, aby veškerá komunikace vzdáleného pracovníka do internetu probíhala přes VPN a firemní firewall.

Rezervy jsou také v zabezpečení firemních videokonferencí. Pouze 40 % společností používá videokonferenční řešení, které dokáže prokazatelně zabezpečit obsah schůzek, které se týkají citlivých firemních otázek nebo obchodního tajemství. Více než pětina respondentů otázku obsahu komunikace neřeší a čtvrtina firem neví, jaké má jimi používaná platforma v tomto směru parametry.

Průzkum Cisco na téma hybridní práce proběhl v červnu 2022 a zúčastnilo se ho 326 respondentů z českých firem.

Štítky: 

Podobné články

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení ve 2. čtvrtletí 2024 meziročně vzrostl

16. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celkové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostly o 0,5 % na 4,2 miliardy dolarů, což představuje oproti druhému čtvrtletí roku 2023 nárůst o 20 milionů dolarů. V objemu prodej naopak meziročně klesl o 4,3 % na milion kusů. Čtěte více