České e-shopy zvýšily prodej v zahraničí

13. 8. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: PayPal)
Čeští obchodníci používající PayPal zaznamenali v první polovině roku 2014 nárůst plateb ze zahraničí o 48 %.

Platby ze zahraničí, které čeští obchodníci přijali prostřednictvím služby PayPal, vzrostly v prvním pololetí roku 2014 v porovnání se stejným obdobím předchozího roku (2013) o 48 %. Mezi exportními artikly, které zahraniční klienti nejvíce u českých obchodníků nakupovali, patřily cestovní služby, oblečení, vzdělávací služby, autodíly/ příslušenství, sportovní vybavení, mobilní telefony, umělecké a řemeslnické potřeby, webové služby a software. V roce 2014 využívá službu PayPal při mezinárodním rozšiřování svého podnikání bezmála 10 tisíc aktivních obchodníků v regionu střední a východní Evropy.

„Význam tohoto vývoje bychom neměli podceňovat. Například v roce 2013 byl celkový objem přeshraničního obchodu, realizovaného celosvětově se službou PayPal, 180 miliard dolarů. To přitom představovalo 25 % celkového objemu plateb provedených přes PayPal. Rychle při tom vznikají nové koridory pro online export. Jsem velice rád, že Česká republika patří k nejrychleji rostoucím exportním trhům, a to jak v regionu střední a východní Evropy, tak také z celosvětového pohledu,“ uvedl Damien Perillat, regionální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu.

Čeští obchodníci získávají objednávky hlavně od spotřebitelů z Evropy – jde zejména o Německo (11 %) a Velkou Británii (9 %) –, ale jedním z klíčových trhů, z nichž online proudí peníze do České republiky, zůstává i Severní Amerika (35 %). Zajímavé je, že podíly jednotlivých klíčových trhů, které zajišťují impozantní nárůst hodnoty českého exportu, zůstávají v posledních letech téměř beze změn.

Za úspěchem českých obchodů v zahraničí stojí dva hlavní důvody: originální zboží a služby a výhodné ceny. Většina západních spotřebitelů, kteří nakupují v zahraničí, připouští, že je motivují nižší ceny (80 %), případně „širší výběr, jaký není v jejich zemi k dispozici“ (79 %).

Štítky: 

Podobné články

Fintech Skip Pay spojil síly s platební bránou GoPay

1. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Platební brána GoPay nově nabízí placení prostřednictvím odložených plateb Skip Pay. Zákazníci je nyní najdou na více než 33 000 českých e-shopech, tedy většině e-shopů v Česku. Odložená platba jim umožní rozdělit si nákup do tří bezúročných splátek nebo si celou platbu zdarma odložit až o 30 dní. Čtěte více

Netradiční platební metody táhnou

2. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Proměňující se nákupní chování Čechů se promítá i do obliby různých platebních metod. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART výrazně roste popularita možnosti odložení nebo rozložení platby. Před začátkem prázdnin – v květnu a červnu – dosahovaly meziměsíční nárůsty nákupů využívajících jednu z těchto plateb téměř 90 %, v červenci pak vzrostl jejich počet meziročně o 150 %. Čtěte více

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Rostoucí množství podvodů v e-commerce zvyšuje oblibu odložených plateb

5. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Situace v české e-commerce výrazně mění vnímání funkce odložených plateb – jejich obliba meziročně vzrostla takřka o pětinu. Podle Skip Pay, jednoho z českých poskytovatelů této služby v průběhu Vánoc využívalo odloženou platbu dokonce až 47,5 % zákazníků, a to i jako pojistku bezproblémového nákupu. Pomohlo také to, že odložená platba začíná zajímat i menší e-shopy. Čtěte více