České e-shopy hlásí za druhé čtvrtletí růst tržeb o 20 %

13. 7. 2015. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Acomware)
Tržby českých e-shopů se ve druhém čtvrtletí letošního roku meziročně zvýšily o 20 %. Vyplývá to ze statistik společnosti Acomware. Ty rovněž potvrzují rostoucí význam mobilních zařízení – vůbec poprvé se objednávky z mobilů podílí na obratech e-shopů větší měrou než ty z tabletů.
Zdroj: Freeimages.com

Zatímco v prvním čtvrtletí letošního roku činil meziroční růst tržeb tuzemských internetových obchodů zhruba 23 %, ve druhém čtvrtletí šlo o 20% nárůst.

„Tempo, jakým se obchodníkům zvyšují obraty, je nadále vynikající – trh zatím roste rychleji než v loňském roce,“ vysvětlil Jan Penkala, CEO společnosti Acomware. Tahouny e-commerce jsou zejména prodejci elektroniky, daří se i zboží pro domácnost a dětskému zboží, u kterých byl zjištěn meziroční nárůst o více než 30 %.

Data za druhé čtvrtletí potvrdila větší využití mobilních zařízení při nakupování na internetu. „Ve druhém čtvrtletí se nejen zvýšil podíl mobilů na návštěvnosti e-shopů na více než 13 %, ale poprvé byly příjmy z objednávek z mobilů vyšší než z tabletů,“ řekl Penkala. Zatímco tablety se na obratu sledovaných e-shopů podílely ze zhruba 5 %, u mobilů šlo již o téměř 6 %. U mobilních zařízení byl také zaznamenán nejvyšší meziroční růst příjmů, a to konkrétně o 44 %.

Zkoumána byla data více než 70 českých e-shopů se souhrnným ročním obratem přibližně 2,7 miliardy korun.

Štítky: 

Podobné články

E-shopy jedou naplno, vánoční prodeje potvrzují meziroční růst české e-commerce

18. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční sezona má pro e-shopy dva vrcholy – Black Friday a období po 10. prosinci. A obě tato období potvrzují, že česká e-commerce letos zaznamená meziroční růst prodejů. Ten by měl podle dosavadních výsledků být vyšší než pět. Celkem se vánoční obraty můžou podle Asociace pro elektronickou komerci blížit až k 70 miliardám korun. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více

Transformace sociálních sítí na vlivné obchodní nástroje nabírá na obrátkách

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Rok 2024 se ve světě digitálního marketingu a online obchodu jeví jako průlomový. Sociální sítě, které začaly jako jednoduchý nástroj pro navazování kontaktů, se postupně transformovaly v mocné obchodní nástroje. Čím je tento vývoj způsoben a jak ho využít pro zvýšení firemních zisků vysvětlují experti z agentury LCG New Media. Čtěte více

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více