Česká republika je zemí notebooků
Až 18 % českých spotřebitelů má podle studie společnosti Ericsson v úmyslu koupit si v příštích dvanácti měsících nový smartphone. Poprvé si takovýto přístroj koupí osm procent spotřebitelů, zbytek bude kupovat lepší telefon, než má dosud. Díky vysokému zájmu trh smartphonů vzroste z 31 na 39 %.
„Odhodlání k nákupu nového tabletu v nadcházejících měsících deklaruje 16 % Čechů. To je výrazně více než v případě zařízení, jako jsou notebooky, MP3 přehrávače, videokamery, zařízení GPS nebo přenosné herní konzole, které jsou v plánech pouze 2 – 6 % Čechů. To není jen výsledkem nasycení trhu u těchto zařízení, ale také proto, že chytré telefony a tablety nabízejí připojení a všestrannost, oproti jiným zařízením,“ řekl Michael Björn, ředitel výzkumu Ericsson ConsumerLab.
V současné době je Česká republika v užívání smartphonů a tabletů pod evropským průměrem. To znamená, že čeští zákazníci jsou stále závislí na stolních počítačích a pevném připojení k internetu. Česká republika s 31% rozšířením chytrých telefonů mezi uživateli internetu je daleko za předními evropskými zeměmi (Švédsko 78 %, Španělsko 67 %, Velká Británie 64 % Německo 59 %). Pokud jde o tablety, Česká republika má penetraci 8 % mezi uživateli internetu, čímž také zaostává za vyspělými trhy, kde se penetrace pohybuje kolem 30 % (Švédsko, Španělsko, Velká Británie).