Češi vloni napsali na internetu čtyři a půl milionu recenzí e-shopů

29. 1. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
Čtyři a půl milionu recenzí udělili v minulém roce Češi při svých nákupech na internetu. A téměř všechny jsou přitom pozitivní, jen 3,5 % jsou nedoporučující. Nejvíce hodnotí zákazníci nákupy již tradičně před Vánoci, nejméně během letních měsíců.
Foto: Freeimages.com

„České e-shopy si, i díky velkému počtu a silnému konkurenčnímu prostředí, drží vysokou kvalitu. A to se odráží na hodnocení zákazníků. Negativních recenzí, na základě kterých by zákazníci nákup v e-shopu nedoporučili, byla v loňském roce jen 3,5 %,“ řekl Jan Kriegel, ředitel zákaznického centra nákupního portálu Heureka.cz.

Vliv recenzí na rozhodnutí o nákupu přiznává více než 80 % internetových uživatelů. Jan Kriegel k tomu dodal: „Za celý loňský rok napsali Češi 4,5 miliónu recenzí a hodnocení. Právě na jejich základě jsou potom vybírány nejlepší a nejkvalitnější e-shopy na českém internetu, vítězové soutěže ShopRoku. Ti si obecně drží nejvyšší kvalitu, zákazníci je hodnotí nejvíce a nejlépe.“ Soutěž probíhá právě teď, a pro svůj nejoblíbenější obchod mohou uživatelé hlasovat až do konce ledna. Soutěž ShopRoku probíhá už posedmé. Tento ročník se hlasování posunulo až na přelom roku a vyhlášení výsledků proběhne až po uplynutí celého kalendářního období, a to v březnu 2016.

„V letošním roce měníme závěrečné vyhlášení výsledků. Nepořádáme odbornou konferenci, ale přinášíme slavnostní galavečer. Popularita online nakupování roste a tak si zaslouží pořádnou oslavu,“ uvedl k soutěži Tomáš Braverman, ředitel nákupního portálu Heureka.cz a pokračuje: „Princip a cíle soutěže však zůstávají stejné – chceme najít, vyhlásit a  ocenit ty nejkvalitnější a nejpopulárnější e-shopy na českém internetu za uplynulý rok ve třech známých kategoriích. 

Údaje vyplývají ze statistik nákupního portálu Heureka.cz a soutěže ShopRoku 2015.

Podobné články

Česká e-commerce ve třetím kvartálu roku 2024 nadále rostla

18. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšných předchozích dvou kvartálech podařilo udržet pozitivní trend i nadále. Třetí čtvrtletí tohoto roku skončilo s celkovým nárůstem tržeb o pět procent. Z pravidelné analýzy Heureka eCommerce Insider zároveň vyplývá, že se mírně snížila průměrná hodnota objednávky na 1 389 Kč. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více