Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun.

Od ledna jsme spustili pravidelný výzkum, který bude probíhat každý měsíc. Naším cílem je sledovat vývoj spotřebitelského chování na internetu a trendy pro jednotlivá období,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a dodal: „Sledujeme jak četnost nákupů, tak i průměrnou útratu. A to za zboží i služby. Zajímá nás také například to, jak zákazníci rozlišují mezi běžnými a jednorázovými on-line nákupy.

Z únorového výzkumu tak mimo jiné vyplynulo, že zákazníci ve věku od 35 do 44 let odeslali v průměru více než čtyři objednávky. Naopak nejméně překvapivě nakupovali spotřebitelé ve věku 15 – 24 let, kteří objednali zboží v e-shopech v průměru dvakrát.

Za služby Češi v únoru na internetu utráceli méně, nejvíce platili kartou

Nějakou službu si on-line zakoupila v únoru přibližně čtvrtina internetových zákazníků. To je prakticky stejně jako v lednu. Velký rozdíl byl ovšem ve výši průměrné objednávky. Ta poklesla z necelých sedmi tisíc korun na hodnotu mírně přesahující čtyři tisíce. „V oblasti služeb hrají velkou roli útraty spojené s cestováním a zážitky. Únor byl v tomto směru zjevně slabší než leden. Výsledky pravděpodobně ovlivnilo teplé počasí a s tím spojené nižší útraty za cesty na hory a zimními zážitky,“ poznamenal Jan Vetyška.

A jak Češi za své nákupy on-line platili nejraději? Stejně jako v lednu byla mezi spotřebiteli nejpopulárnější úhrada kartou, kterou využilo více než 55 % nakupujících. A to v průměru na více než 2,5 nákupu. Dobírku v některé ze svých mnoha podob využilo 38 % respondentů výzkumu. „U platebních metod je situace stabilní, platba kartou je mezi zákazníky dlouhodobě nejpopulárnější. Rozdíly mezi prvními dvěma měsíci letošního roku tak byly minimální,“ uzavřel Vetyška. 

Výzkum byl proveden prostřednictvím internetového sběru (CAWI) agenturou Nielsen ve spolupráci s agenturou ResSOLUTION na vzorku 1 080 respondentů.

Štítky: 

Podobné články

E-commerce v roce 2025: Trendy, které rozhodnou o úspěchu

30. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Brilo)
E-commerce vstupuje do nové éry, která redefinuje způsob, jakým lidé nakupují a firmy prodávají. Rok 2025 se ponese ve znamení inovací, personalizace a technologických pokroků. Pro české obchodníky to znamená nejen příležitosti, ale i výzvy. Čtěte více

Trendy v e-commerce: AI, rozvoj online to offline řešení, online tržiště a důraz na loajalitu

16. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Rok 2025 přinese do světa e-commerce změny poháněné technologiemi, které zásadně promění zážitek z nakupování. Mezi největší trendy a vlivy, kterým budou obchodníci čelit, patří podle společnosti Twisto například personalizace za pomoci AI, stírání hranic mezi online a offline světem, rozšiřování odložených plateb, rozvoj Open Bankingu, nebo zvyšování podílů online tržišť. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více