Češi u e-shopů oceňují úsporu času, Slováci peněz

29. 1. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Ještě donedávna byla hlavním důvodem nákupu na internetu úspora peněz, kde kvůli ní nakupovala více než polovina Čechů. Nyní se před ušetřené peníze dostal ušetřený čas. Na Slovensku stále vede úspora peněz. Informoval o tom web Heureka.cz.
Foto: SXC.hu

„Ještě před třemi lety uvádělo 46 % Čechů jako hlavní důvod nákupu na internetu úsporu peněz, v současnosti je to hlavním důvodem už pouze pro třetinu uživatelů,“ přiblížil výsledky průzkumu Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research. Do popředí se naopak dostává především úspora času, který by lidé museli trávit pobíháním po obchodech. Tento argument uvedlo 35 % dotazovaných. „Pro Čechy začíná být důležité plnohodnotné trávení volného času. Průzkum potvrzuje, že ho chtějí mít co nejvíce,“ dodal Osuský. Zajímavé podle něj také je, že úsporu času uvedlo na prvním místě více žen, než mužů.

Naši slovenští sousedi nákupem na internetu stále šetří především peníze, uvedlo to 40 % dotazovaných. I tam však postupně nejnižší cena přestane být hlavním důvodem online nakupování. „Ještě před dvěma lety byla nižší cena hlavním důvodem pro 51 % Slováků,“ doplnil Osuský.

Dalším častým důvodem k online nákupům, který uvedlo 14 % Čechů i Slováků, je také širší sortiment zboží a možnosti, které internetové nakupování nabízí. „Na internetu lidé najdou na jednom místě širokou nabídku zboží, kterou by v jednom kamenném obchodě nikdy neobsáhli. Navíc mohou pohodlně porovnat parametry produktů, přečíst si recenze a celkově získat o produktech daleko více informací, než je schopen poskytnout běžný prodejce v kamenném obchodě,“ řekl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz. S tím souvisí také další důvod, který internetoví uživatelé uvedli, což je lepší prezentace sortimentu.

Co je hlavní důvod proč nakupujete na internetu?

Češi
(aktivní na internetu)
Slováci
(aktivní na internetu)
 
 r. 2009r. 2012r. 2012
Úspora času27 %35 %29 %
Nižší ceny46 %33 %40 %
Širší sortiment12 %14 %14 %
Speciální nabídky, slevy7 %7 %8 %
Ostatní8 %11 %9 %
Štítky: 

Podobné články

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více