Češi od e-shopů požadují hlavně poctivost a stále častěji i dopravu zdarma

10. 7. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPDgroup)
Podle nejnovějšího celoevropského průzkumu společnosti DPDgroup Češi od e-shopů požadují hlavně transparentnost a férovost v podobě jasných cen, dopravy a pravidel vrácení zboží. Většinu z nich dokáže před nákupem odradit i špatná reputace obchodníka na sociálních sítích.

E-shopy s nejasně uvedenými cenami produktů nebo skrytými poplatky vadí naprosté většině Čechů (93 %). Devět z deseti dotazovaných pak oceňuje transparentnost i v podmínkách a cenách za dopravu zboží. Neméně důležitá pro Čechy byla také jasně nastavená pravidla vrácení zboží (91 %). Ještě silněji to vyžadují zákazníci e-shopů s módou (93 %).

Právě komplikované vracení zboží dokáže drtivou většinu respondentů od nákupu i odradit (84 %), hlavně pokud jde o módu a obuv (89 a 87 %). Mnoho z nich také odmítá, pokud není vrácení zboží zcela zdarma (82 %). Podobný počet lidí se negativně staví k nakupování na e-shopech, které zákazníci kritizují na sociálních sítích (81 %).

Přibylo Čechů, kteří vyžadují bezplatnou dopravu zboží. Oproti minulému průzkumu z roku 2016 jich je o dvě procenta více (63 %). Vrostl také počet lidí, kterým vadí, pokud nevědí, kdy přesně zboží dorazí (65 %).

V DPD se snažíme vyjít vstříc e-shopům, které reflektují požadavky zákazníků. Nejen s ohledem na milovníky módy tak nabízíme například službu Zpětný balík, díky níž lze zboží do e-shopu vrátit snadno a bezplatně. Prostřednictvím textové zprávy a e-mailu informujeme příjemce v den doručení o jednohodinovém okně, kdy kurýr balíček doručí. V naší webové aplikaci DPD Kurýr si mohou změnit adresu a termín doručení či si balíček přesměrovat do výdejního místa Pickup dle jejich přání. Doprava zdarma je pak v kompetenci jednotlivých e-shopů,” uvedl Miloš Malaník, ředitel DPD CZ.

Většina dotazovaných také uvedla, že by dala přednost e-shopům, které zboží dopraví rychle (73 %). Doručení do druhého dne zvyšuje pravděpodobnost zakoupení produktu u zhruba čtyř z pěti respondentů (82 %). Oproti roku 2016 o šest procent více Čechů upřednostňuje i převzetí zboží již v den nákupu (74 %).

Podobné články

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více

Letošní platební trendy – tlak na bezpečnost, loajalitu i pohodlí

1. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Český zákazník se za poslední dva roky změnil k nepoznání. A spolu s ním se vyvíjí i ekosystém plateb, které mu obchodníci nabízí a které vyžaduje. Placení totiž nepřestává mít klíčovou roli během celého nákupního procesu – stále jde o moment, který v zákazníkovi nechává zásadní emoce, promítající se do dalšího potenciálního nákupu. Čtěte více